Dízelbotrány: a magyar GDP is csökkenhet

A legrosszabb forgatókönyv szerint a dízelbotrány miatti termelés visszaesés 1-1,5 százalékkal csökkentheti a magyar GDP-t az Export Kooperáció szakértői szerint.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

Az autóipari beszállítók nagyrészt kimerítették banki limitjeiket, így a dízelbotrány miatti diverzifikáció finanszírozására nem juthatnak hitelhez - mondta Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalati üzletágvezetője az Export Kooperáció sajtóbeszélgetésén.

A szállítók által nyújtott hitel az autóiparban 400 millió eurót tesz ki, amely esetleg minimálisan növelhető - vázolta a másik finanszírozási technikát Póka Valentin, a Coface kereskedelmi igazgatója.

A statisztikák szerint 100 új autóipari munkahely 235 további munkahelyet teremt a beszállítókon keresztül. Az autóipari beszállítók többsége viszont egy céghez kötődik, így ha csökken annak a termelése, vagy máshová viszi a gyártást, a beszállító megrendelés nélkül marad. Ezért kellene még a stabil piaci helyzetben diverzifikálniuk, akár új termékek gyártásával, akár további megrendelőkkel - erről Gyurácz Németh Iván, az M27 Absolvo külpiacra lépési üzletágvezetője beszélt a rendezvényen.

Az üzletágvezető hozzátette: a diverzifikációt segíti a meglévő vevői referencia. Egy beszállítói szerződés megkötése egy évig tart és további három év, amíg profithoz jut a beszállító.

"A mostani botrány kimenetele még nem dőlt el, de a magyar gazdaságra gyakorolt hatásánál mindenképpen figyelembe kell venni azt, hogy az ipari termelés 20-22 százalékát adja az autóipar, az exportból 10 százalékkal részesedik, míg a bruttó hazai termékhez (GDP) 4-5 százalékban járul hozzá. A legrosszabb forgatókönyv szerint a termelés visszaesése 1-1,5 százalékkal csökkentheti a magyar GDP-t" - mondta Tóth Viktor.

A dízelbotrány már 30 milliárd euró értékű piaci értékvesztéssel járt a Volkswagen konszernnél, ez a részvényárfolyamok 30 százalékos visszaesését jelenti. A további terhekben nem a visszahívások miatti kiadás a jelentős - ez a hírek szerint 300 euró autónként -, hanem a perek kimenete lesz a döntő. Az Egyesült Államokban már a befektetők is ezzel fenyegetőznek - vélte Póka Valentin.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo