Versenyelőny cikkek


Mi köze az ezotériának és Rudolf Steinernek a klímabarát borhoz?

Mi köze az ezotériának és Rudolf Steinernek a klímabarát borhoz? 

Egyre erősödik a környezet- és egészségtudatos fogyasztók szegmense az élelmiszerpiacon. A bortermelésben az organikus és a „biodinamikus” szőlőtermesztés most az új divat. Illetve nem is annyira új ez: már a teozófia 19. századi német atyjának, Rudolf Steinernek is megvoltak a gondolatai arról, milyen a jó bor. Az ökotudatos 21. századi borászatok tulajdonképpen az ő nyomdokain járnak.
Nagy mennyiséget és jó minőséget vár tőlünk a német piac

Nagy mennyiséget és jó minőséget vár tőlünk a német piac 

Németország Magyarország legfontosabb üzleti partnere. A német piacra való bejutáshoz kaptak praktikus tanácsokat a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Piac & Profit által közösen megrendezett Német-Magyar Üzleti Fórum résztvevői az előadóktól.
Versenyelőny ökotudatosságból

Versenyelőny ökotudatosságból 

Eddig a vállalati működés környezetkímélőbbé válásán és a kibocsátáscsökkentésen volt a hangsúly, most már az egyes termékek szintjén is számon kérik a zöldülést a fogyasztók. Az anyagfolyamok tudatos menedzselése és minden anyag újrahasznosítása a zöld gazdaság új fősodra.
Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez

Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez 

Száz céget irányít egy amerikai dollármilliárdos üzletember 19 alapelvvel, melyeket képregényszerűen illuszrált, százötven oldalas könyvben kap meg minden egyes alkalmazottja. Útmutatásából válogattuk ki a legfontosabb tanácsokat.
Big Data nélkül már a startnál lemarad

Big Data nélkül már a startnál lemarad 

A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet. Aki lemarad, kimarad, a digitális darwinizmus korában a Big Data lehet a vállalati digitális transzformáció sikerességének, a versenyelőny megtartásának és növelésének egyik kulcsa. 
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül

Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül 

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
A cégeknek is megéri a sokszínűség

A cégeknek is megéri a sokszínűség 

Munkaerővonzás a munkaerő-hiányos környezetben, boldogabb és így eredményesebb munkavállalók, a különböző fogyasztói csoportok és igények jobb megértése – mindez a sokszínűbb vállalatok versenyelőnye.
Megfizetik a vevők a megbecsülést

Megfizetik a vevők a megbecsülést 

Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De mit tegyünk? Adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak! Azt is elmondjuk, hogyan.
20. századi módszerekkel próbálunk túlélni

20. századi módszerekkel próbálunk túlélni 

A motivációhiány a céges növekedés nagy kerékkötője. És a munkaerőhiány. A magyar gazdaság versenyelőnye, hogy itt olcsóbb a munkaerő, nem lesz tartható, 21. századi leadership módszerekre kell váltanunk mielőbb - mondták szakértők a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Azt veszem, amit látok

Azt veszem, amit látok 

Hiába növekszik dinamikusan az online értékesítés volumene, ahhoz, hogy az egyre nagyobb mezőnyben sikeresek lehessünk, követni kell a vásárlók igényeit. Mivel még mindig a bizalomhiány az egyik legnagyobb gátló tényező, a kiemelkedő termékbemutatás hatalmas versenyelőny lehet.

Miért éri meg, ha mindenki nyer? 

A kölcsönösen előnyös (bevett idegen kifejezéssel win-win) megállapodások lennének azok, amelyek valójában előre vihetik az üzletet. Akár hisszük, akár nem, jobban járunk, ha a másik fél is örül.

Szabad, csak nem könnyű eurót elfogadni 

Versenyelőnyt jelenthet egy kereskedőnek, ha üzletében euróval is fizethetnek a vásárlók. Erre külön engedély nélkül is van lehetőség, de nem egyszerű megfelelni a feltételeknek.

Fordítsuk a konkurencia ellen a saját fegyverét! 

Mindenképp lesznek olyanok a meghódítani kívánt piacon, akik nagyobbak, erősebb vagy jobbak valamiben. A nyers erő hiánya miatt nem árt egy kis fifika: fordítsa a konkurencia ellen a saját fegyverét!

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik! 

A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Közös érvényesülés a természetes verseny ellenére 

Minden korábbinál erőteljesebb mértékben kerültek előtérbe a különböző összefogások az üzleti életben. Ezek minősége és mennyisége az egyik sarokpontja a sikernek. A tőkebevonástól, a beszerzéstől és a marketingtől a kutatás-fejlesztésen át a HR-ig, illetve a munkatársak képzéséig, az üzleti élet minden területére jöttek már létre klaszterek. A lényeg, hogy az így tömörülő, azonos ágazatban működő vállalkozások találjanak egy közös érdeket, és ennek rendeljék alá a versenyszemléletet.

A dizájn, mint versenyelőny 

A dizájn sokkal több, mint formatervezés. Nem egy termék feldíszítése, inkább mindent átható, versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia.

Spóroljunk okosan! Versenyelőny a hatékonyságban 

Most, amikor egy cég büdzséjében minden fillér kiadás számít, mindenképpen érdemes felkutatni azokat a lehetőségeket, amelyekkel valódi megtakarítások érhetők el.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén

Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén 

A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 ezer forintján felül további 40 ezer forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál.
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport

A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport 

Közzétette éves jelentését a BioTechUSA-cégcsoport.

Költségkímélés

Hízott a bankok fetekelistája

Hízott a bankok fetekelistája 

Hosszú évek óta tartó rövidülés után márciusban nőni kezdett a KHR-ben nyilvántartott lakossági mulasztások száma.

Pénzszerzés

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat 

Nagyon érdemes megnézni milyen szolgáltatót hívunk, ha elromlik valami az otthonunkban.

Adózás

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt  

Az adóellenőrök országszerte ellenőrzik a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódó termékek árusítóit az üzletekben, piacokon, kitelepüléseken és az online térben.

Jogi kisokos

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái 

A cégeknek nyilvánossá kell tenniük az új pozícióikhoz tartozó fizetési információikat, a meglévő munkavállalóknak is nyilvánosnak kell majd lenniük.

Klímablog

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal?

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal? 

Gyorsuló ütemben növekednek a beruházások az energiaátmeneti eszközökbe – így látja a területen befektetők csaknem háromnegyede.

Gazdaság

Lízingelt diagnosztika: elérhetővé válik a legmodernebb technológia

Lízingelt diagnosztika: elérhetővé válik a legmodernebb technológia 

A lízingkonstrukciók révén az egészségügyi intézmények komolyabb egyszeri befektetés nélkül juthatnak hozzá a legújabb és legmodernebb eszközökhöz.

Infokom

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek 

A vállalatok részéről nem az a kérdés, hogy bevezessék-e a modern informatikai eszközöket, hanem az, hogy a munkavállalók tudják-e hatékonyan használni ezeket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo