Versenyelőny cikkek


Mi köze az ezotériának és Rudolf Steinernek a klímabarát borhoz?

Mi köze az ezotériának és Rudolf Steinernek a klímabarát borhoz? 

Egyre erősödik a környezet- és egészségtudatos fogyasztók szegmense az élelmiszerpiacon. A bortermelésben az organikus és a „biodinamikus” szőlőtermesztés most az új divat. Illetve nem is annyira új ez: már a teozófia 19. századi német atyjának, Rudolf Steinernek is megvoltak a gondolatai arról, milyen a jó bor. Az ökotudatos 21. századi borászatok tulajdonképpen az ő nyomdokain járnak.
Nagy mennyiséget és jó minőséget vár tőlünk a német piac

Nagy mennyiséget és jó minőséget vár tőlünk a német piac 

Németország Magyarország legfontosabb üzleti partnere. A német piacra való bejutáshoz kaptak praktikus tanácsokat a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Piac & Profit által közösen megrendezett Német-Magyar Üzleti Fórum résztvevői az előadóktól.
Versenyelőny ökotudatosságból

Versenyelőny ökotudatosságból 

Eddig a vállalati működés környezetkímélőbbé válásán és a kibocsátáscsökkentésen volt a hangsúly, most már az egyes termékek szintjén is számon kérik a zöldülést a fogyasztók. Az anyagfolyamok tudatos menedzselése és minden anyag újrahasznosítása a zöld gazdaság új fősodra.
Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez

Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez 

Száz céget irányít egy amerikai dollármilliárdos üzletember 19 alapelvvel, melyeket képregényszerűen illuszrált, százötven oldalas könyvben kap meg minden egyes alkalmazottja. Útmutatásából válogattuk ki a legfontosabb tanácsokat.
Big Data nélkül már a startnál lemarad

Big Data nélkül már a startnál lemarad 

A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet. Aki lemarad, kimarad, a digitális darwinizmus korában a Big Data lehet a vállalati digitális transzformáció sikerességének, a versenyelőny megtartásának és növelésének egyik kulcsa. 
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül

Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül 

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
A cégeknek is megéri a sokszínűség

A cégeknek is megéri a sokszínűség 

Munkaerővonzás a munkaerő-hiányos környezetben, boldogabb és így eredményesebb munkavállalók, a különböző fogyasztói csoportok és igények jobb megértése – mindez a sokszínűbb vállalatok versenyelőnye.
Megfizetik a vevők a megbecsülést

Megfizetik a vevők a megbecsülést 

Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De mit tegyünk? Adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak! Azt is elmondjuk, hogyan.
20. századi módszerekkel próbálunk túlélni

20. századi módszerekkel próbálunk túlélni 

A motivációhiány a céges növekedés nagy kerékkötője. És a munkaerőhiány. A magyar gazdaság versenyelőnye, hogy itt olcsóbb a munkaerő, nem lesz tartható, 21. századi leadership módszerekre kell váltanunk mielőbb - mondták szakértők a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Azt veszem, amit látok

Azt veszem, amit látok 

Hiába növekszik dinamikusan az online értékesítés volumene, ahhoz, hogy az egyre nagyobb mezőnyben sikeresek lehessünk, követni kell a vásárlók igényeit. Mivel még mindig a bizalomhiány az egyik legnagyobb gátló tényező, a kiemelkedő termékbemutatás hatalmas versenyelőny lehet.

Miért éri meg, ha mindenki nyer? 

A kölcsönösen előnyös (bevett idegen kifejezéssel win-win) megállapodások lennének azok, amelyek valójában előre vihetik az üzletet. Akár hisszük, akár nem, jobban járunk, ha a másik fél is örül.

Szabad, csak nem könnyű eurót elfogadni 

Versenyelőnyt jelenthet egy kereskedőnek, ha üzletében euróval is fizethetnek a vásárlók. Erre külön engedély nélkül is van lehetőség, de nem egyszerű megfelelni a feltételeknek.

Fordítsuk a konkurencia ellen a saját fegyverét! 

Mindenképp lesznek olyanok a meghódítani kívánt piacon, akik nagyobbak, erősebb vagy jobbak valamiben. A nyers erő hiánya miatt nem árt egy kis fifika: fordítsa a konkurencia ellen a saját fegyverét!

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik! 

A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Közös érvényesülés a természetes verseny ellenére 

Minden korábbinál erőteljesebb mértékben kerültek előtérbe a különböző összefogások az üzleti életben. Ezek minősége és mennyisége az egyik sarokpontja a sikernek. A tőkebevonástól, a beszerzéstől és a marketingtől a kutatás-fejlesztésen át a HR-ig, illetve a munkatársak képzéséig, az üzleti élet minden területére jöttek már létre klaszterek. A lényeg, hogy az így tömörülő, azonos ágazatban működő vállalkozások találjanak egy közös érdeket, és ennek rendeljék alá a versenyszemléletet.

A dizájn, mint versenyelőny 

A dizájn sokkal több, mint formatervezés. Nem egy termék feldíszítése, inkább mindent átható, versenyelőnyt jelentő újfajta filozófia.

Spóroljunk okosan! Versenyelőny a hatékonyságban 

Most, amikor egy cég büdzséjében minden fillér kiadás számít, mindenképpen érdemes felkutatni azokat a lehetőségeket, amelyekkel valódi megtakarítások érhetők el.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Dráguló albérletek: lépéskényszerbe kerülnek a munkáltatók

Dráguló albérletek: lépéskényszerbe kerülnek a munkáltatók  

A bérleti díjak emelkedése miatt egyre több a munkáltatónak és munkavállalónak érdemes megfontolnia a kedvezményes lakhatási támogatást.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo