Az internetes illetve mobil vásárlás gyors terjedése miatt kiemelten fontos, hogy a fogyasztó számára azonnal elérhető legyen információ online is, amit éppen keres. Az online kereskedelem fejlődése - 2013-ról 2014-re 26%-os növekedést produkált az eNet Internet Research Ltd. adatai szerint, és a terjedő digitalizáció megváltoztatja a hazai vásárlók életét és vásárlási szokásait is. (A WebShop-Experts felmérése szerint a magyar webáruházak 76%-ának növekedett a bevétele 2014-ben.)
A fogyasztók egyre több információt igényelnek, ugyanazon konzisztens minőséget és megjelenést várják el minden internetes ill mobil eszközükön. Ennek megfelelően a tartalom minősége mindenek felett áll, hiszen alapkövetelmény, hogy transzparens és átlátható információkhoz jussanak a termékekről (pl.: táplálkozási vagy allergén adatok).Bár az internetes vásárló nem veheti kézbe a terméket, a cél, hogy változatos eszközökkel a lehető legjobban megismerhetővé tegyük számára azt. A minőségi termékinformáció megnövekedett eladásokat jelenthet, amelyre az angliai BrandBank az ASDA élelmiszer-kereskedelmi lánccal közösen végzett felmérésének legfontosabb megállapításai is rávilágítanak:
- 67%-a vásárlóknak nem vásárol, ha nincs elérhető termékinformáció megjelenítve
- 40%-os értékesítés- növekedéssel számolhatunk, ha több képpel jelenítjük meg a terméket
- 33%-os növekedést jelent, ha a csomagolási fotó mellett ún. “styling” (például életkép) fotókat is megjelenítünk
- 96%-ban a nagyítható termékfotók 96%-kal magasabb kattintási arányt és 9,6%-os értékesítési növekedést jelentenek