Fordítsuk a konkurencia ellen a saját fegyverét!

Mindenképp lesznek olyanok a meghódítani kívánt piacon, akik nagyobbak, erősebb vagy jobbak valamiben. A nyers erő hiánya miatt nem árt egy kis fifika: fordítsa a konkurencia ellen a saját fegyverét!

Kép:Pixabay

A kezdő vállalkozások (de lássuk be, a legtöbb vállalkozás) legfőbb problémája az erőforrás. Egészen pontosan azok hiánya. A legtöbb vállalkozás életében mindig van egy olyan potenciális szektortárs, akinek több pénze, munkatársa és egyáltalán több mindene van, mint amihez az adott vállalat valaha hozzá tud jutni. A nagy kérdés, hogyan lehetne kihasználni az Önök közt fennálló különbséget?

Az első dolog, hogy pontosan meghatározza, mi is a konkurencia legnagyobb előnye Önnel szemben. Lehet az ár, lehet a kínálat bősége, lehet a helyszín, akármi. Ha megvan az előny, már könnyebb kitalálni, mi is legyen a stratégia.

Vegyük az árubőséget. Az Ön ellenfele egy óriási áruházat működtet, amely plafonig van tömve bútorokkal? Akkor minden bizonnyal órákba telik, míg valaki megtalálja a magának való bútort – vagy valakit, aki segít neki az eladók közül megtalálni. Ezzel szemben Ön állítson össze egy minimálkészletet (minden termékből elég lesz három – egy normál, egy drágább és egy legdrágább árkategóriás) és hirdesse magát úgy, mint ahol villámgyorsan megvehető minden és a készséges kiszolgáló személyzet mindig rendelkezésre áll. Ha ezt esetleg néhány akcióval is sikerül megfejelnie, a vásárlók szemében már nem is lesz olyan vonzó a konkurencia óriási kínálata – Ön pedig sikeresen fordította a konkurens céggel szembe a saját fegyverét.

Adunk most 5 ötletet, hogyan használja ki az ellenfelek által meghagyott részpiacokat.

1. Tuningoljon. Fogjon egy egyszerű terméket és fejlessze. Akár az értékét, akár a státuszát, akár a marketingjét. A legegyszerűbb példát a McDonald’s szolgáltatja, hiszen minden vele konkurens cég minőségibb hamburgereket igyekszik kínálni a Big Macnél, a szivárvány minden színében. A legnagyszerűbb példa pedig a víz, amelyet az egyszerű csap- vagy forrásvízhez képest ma már milliónyi ízben, dúsítva árusítanak.

2. Egyszerűsítsen. Ha az előző út nem járható – mert nem lehet ésszerű keretek között felülmúlni a konkurencia által kínáltakat -, fordítsa meg folyamatot. Gondoljon a fapados légitársaságokra, akik minimumra csökkentették a légi szolgáltatások számát vagy a fapados hotelekre. De gondolhatunk a 25 dolláros okostelefonra is.

Közös érvényesülés a természetes verseny ellenére
Minden korábbinál fontosabbá vált az összefogás az üzleti életben. Ezek minősége és mennyisége az egyik sarokpontja a sikernek. A klaszterbe tömörülés lényege, hogy így azonos ágazatban működő vállalkozások egy közös érdeknek rendeljék alá a versenyszemléletet.
3. Kapcsoljon össze termékeket. Bizonyos termékek és szolgáltatások szinte csak együtt kelendőek, hát miért hagyná, hogy a vevő külön-külön vásárolja meg őket? Ezért lehetett sikeres annak idején a rádiós óra, de Bill Gates milliárdjai is abból születtek, hogy operációs rendszerrel együtt adta a számítógépeket.

4. Válassza szét őket. Nem meglepő módon az előző módszer ellenkezőjével is érhet el sikereket. Az életbiztosításokat például évtizedek óta megtakarítási elemmel együtt adták el a biztosítók – ezek voltak a sokat szidott unit-linked biztosítások. A válságban azonban hirtelen lezuhant az érdeklődés a unit-linked biztosítások iránt, míg a klasszikus életbiztosítás újra előtérbe került.

5. Költözzön el. Vannak területek, melyeket egyetlen cég dominál vagy lát el termékekkel, vagy akkora a túlkínálat, hogy oda nyereségesen betörni már nem lehet. Keressen olyan területet a vállalkozásának, ahol még nem jelent meg a konkurencia, ahol még érvényesíteni tudja a versenyelőnyét.

A bejegyzés az alábbi cikk alapján készült.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo