Sikeres vezető cikkek


Csodaszer, ami mindenre jó?

Csodaszer, ami mindenre jó? 

Szervezetfejlesztőként az egyéni coachingra úgy tekintünk, mint az egyik leghatékonyabb egyéni fejlesztési formára. De mik is azok a helyzetek, témák, elakadások, amikor érdemes a coaching-ban gondolkozni, mint lehetséges keret a továbblépéshez?
Mitől hatékony a cégvezetés? Tudja meg a legnagyobbaktól!

Mitől hatékony a cégvezetés? Tudja meg a legnagyobbaktól! 

Az Apple, az Amazon, a Soundcloud, a Spotify és a Netscape és más európai sikercégek egykori és jelenlegi vezetői december elején Budapestre érkeznek a két világsikert elért magyar vállalkozás, a Prezi és a Ustream meghívására. A szakmai összejövetelen azokra a kérdésekre próbálnak egyértelmű és hatékony válaszokat adni, mitől lesz valakiből jó menedzser; miért fontos, hogy egy vezető rendszeresen kapcsolatban maradjon az alkalmazottakkal és ne csak akkor lépjen közbe, ha gond van; mitől kerül valaki egy csoport élére; és vajon vezetőnek születni kell, vagy megtanulható.
Sikert akar? Kérjen tanácsot!

Sikert akar? Kérjen tanácsot! 

Nem érthetünk mindenhez. Jobb ezt belátni és szakértő segítségét kérni, ha tényleg szükség van rá, mint hogy végül olyan eredménnyel zárjunk egy projektet, ami minden, csak nem az, amit elterveztünk.
Egy egyszerű trükk, amiért szeretni fogják az emberei

Egy egyszerű trükk, amiért szeretni fogják az emberei 

A vezetők feladatai között talán az egyik legnehezebb, hogy értékelni kell a munkatársakat. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy csináljuk. Ha jól, mindenki jobban jár. A Piac&Profit szakértőjének tanácsai segítenek.
Még mindig kényszerpálya itthon a vállalkozás

Még mindig kényszerpálya itthon a vállalkozás 

Mi leszel, ha nagy leszel? Az ismerős kérdésre az ismerős válasz életkortól függően: kukás, doktor néni, karmester és még számtalan foglalkozás, kivéve az, hogy vállalkozó. A vállalkozói karrier ugyanis a mai napig nem vált a fejekben valós életpályává. Sőt, Magyarországon – miközben a nemzetközi trendekhez hasonlóan az állami kommunikáció középpontjában egyre inkább a vállalkozó áll – a mai napig jobbára kényszerpálya maradt.
A válság a fejekben van

A válság a fejekben van 

"Hallottam erről a válság nevű dologról, de úgy döntöttem, hogy nem veszek részt benne." Ez a mondás állítólag Sam Waltontól származik. Az ő fejében nem volt válság. Össze is rakta a világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncát, a Wal-Mart üzletláncot.
Menedzseljük saját energiakészletünket!

Menedzseljük saját energiakészletünket! 

Az energiánk menedzselése a kulcs a jó közérzethez, és a kiegyensúlyozott teljesítményhez. Szakértőnk, Vass Andrea coach tippeket ad, hogyan javíthatjuk energiaszintünket.
A siker titka a tudatos automatizmusok kialakítása

A siker titka a tudatos automatizmusok kialakítása 

A The Power of Habit – A szokás hatalma – című könyvében Charles Duhigg az energiatakarékos agyműködés kézikönyvét adja kezünkbe, kulcsot kínálva a társadalmi mozgalmak és a vállalatok „agyának” megváltoztatásához is.
A sikeres vezetés 5 pontja

A sikeres vezetés 5 pontja 

Minden vezető közös feladata, hogy csapatát a kitűzött célig elkormányozza. Van, akinek ez könnyebben megy, mások „vért izzadva” terelgetik alkalmazottaikat a helyes irányba. Tudatosan felépített vezetéssel bárkinek könnyebb lehet! A Piac&Profit szakértője segít, hogyan.
A stratégia az útvonal, amely a célunkhoz vezet

A stratégia az útvonal, amely a célunkhoz vezet 

Ahhoz, hogy sikeresen érjük el vágyainkat, eredményesebbé és elégedettebbé váljunk, többlépcsős folyamaton kell végighaladni. Szakértőnk, Vass Andrea coach most a cél meghatározása után következő stratégia alkotást veszi górcső alá.

A munkatársak bevonásának dicsérete 

Miért praktikus bevonni a munkatársakat a döntésekbe? Mik az előnyei és hátrányai? Mihez képest kell bevonni őket? Ha igen, mikor és hogyan? Szakértőnk, Beck György az egyszemélyi döntés hátrányairól és a kollektív döntéshozatal, a bevonás előnyeiről ad tanácsot.

Céges ügyekben nem a többség dönt 

Sokan gondolják, hogy hatalmat és irányító szerepet csak az birtokolhat, akinek többségi támogatottsága van. A cégvezetők azonban jól tudják, hogy a döntés a vezető felelőssége, és akkor is keresztül kell vinni a vezetői akaratot, ha a csapat egy része nem ért egyet. Szakértőnk ad tanácsokat, hogy csináljuk!

Támogató és hátráltató szokásaink 

Nem elég egy motiváló cél, ha nem társul hozzá a meggyőződés, hogy ezt képesek is vagyunk megvalósítani. A minket támogató vagy akadályozó gondolkodásmódról, meggyőződéseinkről, hiedelmeinkről, átkeretezésről ír szakértőnk, Vass Andrea coach.

Állás vagy vállalkozás – melyik kinek való? 

Az „állás vagy vállalkozás” dilemma napjainkban sem kevésbé aktuális, sőt talán még nagyobb jelentőséggel bír, mint a rendszerváltás óta valaha. Olyan kérdés ez, amivel karrierünk során legalább egyszer mindannyian szembesülünk, akár önszántunkból, akár a külső, kényszerítő körülmények miatt. Az alábbiakban néhány alapvető gondolatot veszünk szemügyre, amely segíthet ebben a döntésben. Fontos ugyanis, hogy egy ilyen horderejű döntést a megfelelő okok miatt hozzunk meg – mondja szakértőnk, Herman Judit.

Hogyan lehetünk eredményesebbek? 

Min múlik az, hogy megvalósítjuk-e az álmainkat, hogy egyáltalán merjük-e és tudjuk-e azt az életet élni, amit szeretnénk? Kamaszként mindnyájunknak vannak álmai, nagy, világmegváltó tervei, aztán valamivel vagy sokkal alább adjuk, vagy el is felejtjük ezeket az álmokat. A Piac&Profit szakértője segít megtudni, mit tehetünk magunkban a sikerért!

„A vállalkozás nem szerencse kérdése”  

2006-ban az Ernst & Young Enterpreneur Of The Year választásán „A jövő ígérete” címet nyerte, 2009-ben megkapta a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét, tavaly pedig „Az év legsikeresebb ICT-menedzsere” lett dr. Vinnai Balázs az IT Business online szavazásán. A 36 éves üzletember szerint vezetőként a legfontosabb az integráló képesség: összefogni az embereket, és egy cél irányába, csapattá kovácsolni őket.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Jogi kisokos

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt  

Az új EU AI-rendelet alapjaiban változtathatja meg, hogyan használhatják a vállalatok a mesterséges intelligenciát.

Cégblog

Ki nem találja, miért rohannak a vevők a Praktikerbe

Ki nem találja, miért rohannak a vevők a Praktikerbe 

A barkácslánc árbevétele 2024-ben 88,1 milliárd forintra emelkedett 2024-ben.

Klímablog

Használt járművekben gondolkodnak a cégek

Használt járművekben gondolkodnak a cégek  

A költségek kontrollálása világszerte egyre nagyobb kihívást jelent.

Gazdaság

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt  

Az új EU AI-rendelet alapjaiban változtathatja meg, hogyan használhatják a vállalatok a mesterséges intelligenciát.

Infokom

Bedurvultak az online csalók

Bedurvultak az online csalók  

Az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo