A válság a fejekben van

"Hallottam erről a válság nevű dologról, de úgy döntöttem, hogy nem veszek részt benne." Ez a mondás állítólag Sam Waltontól származik. Az ő fejében nem volt válság. Össze is rakta a világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncát, a Wal-Mart üzletláncot.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

Hogy mennyire sok minden múlik egy-egy vezető világlátásán, azt tapasztalom kis hazánkban is. Az elmúlt hetekben, két egymást követő napon beszélgettem két vezérigazgató ügyfelemmel. Mindketten a Coop Hungary élelmiszerlánc egy-egy sok milliárd forgalmú, meghatározó nagyságú cégét vezetik. Egyikőjük elmondta, hogy itt a világvége, nincs mit tenni. A másik szerény nyereségről számolt be, és arról, hogy az idén hogyan fog terjeszkedni.

Az ember maga dönt a sikerről

Most akkor hol van a válság? Én azt látom, hogy a fejekben, és nem a külvilágban. Az ember maga dönt arról, hogy a cége virágozni fog, és jól mennek a dolgai, és aztán jól is mennek. Vagy eldönti, hogy baj van, és akkor tényleg az is lesz. Tudom, hogy furcsa ez, amit mondok, de a való életben én ezt így látom.

Vegyünk egy példát. Hogy még nehezebb legyen a pálya, egy építőiparban tevékenykedő ügyfelemtől, a záhonyi Sohajda Barnabás a Magiszter-S Kft. vezetője. Ugye az építőipar nem éppen sikerágazat már negyedik éve. Barnabásék ugyan küzdenek, mint disznó a jégen, de szinten tartják magukat a válságban is.

Nyertes vagy vesztes?
A modern pszichológia szerint életünk alapvető mintáit a szüleink és gyerekkori környezetünk hagyományozzák ránk. Eric Berne ismert modellje szerint háromféle sorskönyvi mintát kaphatunk szüleinktől örökségül. Lehetünk a szó szerinti született vesztesek, akiknek soha semmi nem sikerül. Lehetünk nem vesztesek, akik sosem jutnak egyről a kettőre – viszont közben azzal vigasztalják magukat, hogy „másoknak még rosszabb”. És lehetünk nyertesek, akik beteljesítik a céljaikat. Ön vajon melyik csoportba tartozik?
Amihez vitathatatlanul hozzájárul, hogy Barnabásnak egészen más a hozzáállása és a gondolkodása, mint a többi építőipari cégnek. A jelszó náluk az, hogy: "Úgy, mintha magadnak építenéd!" "Halálra szekírozza" az embereit ezzel, és csak olyan nagyon jó minőségű munkát enged ki a cégéből, ami aztán folyamatosan hozza válságban is a megrendeléseket.

Hagyja a fenébe a válságot, és koncentráljon a sikerre!

Az Erő legyen Önnel:

Piroska Gyula A cégvezetők barátja

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo