Pozitív pszichológia cikkek
Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára
Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Szeretet az üzletben
A toll hatalmasabb fegyver, mint a kard – tartja a mondás, és ez az üzleti életben is igaz: a jól megválasztott szavaknak üzletteremtő ereje van, főként ha pozitív érzelmeket, üzenetet közvetítünk partnerünk, ügyfelünk felé – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
A leglököttebb állásinterjú kérdések a legnagyobbaktól
Ha arra kérik a jelentkezőt, hogy mondja el, mik a szakmai erényei és hiányosságai, arra valami otthon begyakorolt klisével fog felelni. Neves vállalkozóknak vannak trükkös kérdései, amik kihozzák a lényeget. És némelyik meglehetősen vicces.
Ön a legokosabb ember, akit ismer? Nagyágyúk kedvenc interjúkérdései
Az okos üzletemberek tudják, hogy ha megkérdezik az álláskeresőt arról, mik a legnagyobb szakmai erősségei és hiányosságai, a válasz nem mindig lesz őszinte. Mert ez az, amit a leginkább begyakorolnak otthon a jelöltek. Körmönfontabb, kevésbé hagyományos kérdésekkel kell kipuhatolni a lényeget.
A jó teljesítmény pszichológiája
Mi mindent kell a vállalatvezetőknek figyelembe venniük, ha a legmagasabb teljesítményt szeretnék kihozni munkatársaikból? Erről szólt az első Európai Pozitív Business Fórum.
Hatékonyabb lehet az ökológiai kéznyom, mint a lábnyom
Az érzelmi intelligencia koncepciójának kitalálója és világszerte ismert szakértője, Daniel Goleman szerint a zöldeknek nem annyira a káros kibocsátás és környezetszennyezés felől kellene megfogni az ökotudatosság témáját, hanem az ökotudatos cselekedeteink irányából. Úgy véli, fogyasztásunk megváltoztatása és zöldítése a lényeg, vagyis az öko-lábnyom helyett az ”öko-kéznyom”.
A pozitív jövőkép növeli a cégvagyont
Ha igazi és tartós változásokat akarunk elérni, akkor az emberek beállítottságával és gondolkodásmódjával kell kezdenünk az átalakítást. Fel kell szabadítanunk és a helyes irányba kell terelnünk az emberek energiáit, ha azt akarjuk, hogy üdvözöljék, és ne akadályozzák a változásokat.
A boldogság ingyen van
Tegyük boldoggá magunkat, dolgozzunk meg érte - lényegében így foglalható össze a gyakorló pszichológus doktor, családterapeuta többéves, a pozitív pszichológia kutatásában szerzett tapasztalata.
Levezetheti az agressziót a szelektív hulladékgyűjtés
Egy ingatlanfejlesztő találta ki, hogy a megunt befőttes és alkoholos üvegek vandál módon történő ripityára törése helyett inkább kerekítsenek üvegdobáló, üvegtörő bulit a szelektív hulladékgyűjtés aktusa köré. A zúzást persze emberi kezek végzik. Az erőszakkal teli városi gettók sajátos sportjának ígérkezik az agresszió ökotudatos kiélése.
Szavakkal is tudunk ölelni
Ahhoz, hogy kialakuljon egy csoportba az elfogadás és az egymás iránti tisztelet fontos, hogy olyannak mutassuk magunkat, amilyenek valójában vagyunk.
A motivált munkavállalótól a fenntartható társadalomig
Nem becsülhető le a boldogan végzett munka, az önmegvalósítás szerepe a fenntarthatóság megvalósításában. Hivatásukat elkötelezettséggel és motiváltan gyakorló, tartalmas munkafeladatokat végző egyének nélkül nincsen fenntartható társadalom - hangzott el a Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2011. konferencián.
Pénzt hoz az optimizmus
Szívós munka, folyamatos fejlődés, önbizalom és optimizmus a kiegyensúlyozott növekedés és biztos működés kulcsa a pozitív pszichológia hazai meghonosításával nevet szerzett Profil Training Kft. vezetői szerint.