Kutatás cikkek

A facebook dönt a munkahelyválasztásról
A fiatal szakemberek olyan munkakörnyezetre vágynak, amelyben helyet kap a mindennapjainkban már megszokott közösségi média, a saját mobileszközök használata és a rugalmas munkavégzés. A munkaerő új generációja számára már messze nem a pénz az egyedüli választási szempont.

"Mi lesz így a magyar fejlesztésekkel?"
Elfogadhatatlan, hogy az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb jogszabályok úgy módosuljanak, hogy a vállalatok a továbbiakban nem írhatnák le az innovációs járulékból a kutatás-fejlesztés (K+F) költségeit - véli a Magyar Innovációs Szövetség (MISZ). Szabó Gábor elnök ezért nyílt levélben fordult az országgyűlési képviselőkhöz, amelyben azt kéri, ne támogassák ezt a módosítást.

A design nem luxus, hanem versenyelőny
A hazai kis- és középvállalkozások döntő többsége még nem tekinti a design-t cégük életét meghatározó tényezőnek - derült ki a Magyar Formatervezési Tanács megbízásából végzett friss felmérésből. Pedig nagyobb eséllyel lesz sikeres egy portéka a fogyasztók körében, ha design-többlettel bír.

Nyugdíj: csak magunkra számíthatunk
Az emberek 80 százaléka szerint csak magukra számíthatunk a jövőbeli anyagi biztonság megteremtésében, miközben az öngondoskodást kevésbé látják megvalósíthatónak - mert nincs miből. Mindössze a lakosság 16 százaléka gondolja, hogy az állam nem hagyhatja, hogy az emberek nyugdíj nélkül maradjanak, ezért nem kell aggódni a jövő miatt.

Régen is gyorsan váltzott az éghajlat
Nem ez az első alkalom, hogy Földünkön az éghajlat gyorsan megváltozik - derített fényt rá egy friss kutatás, amely a korábbi százezer helyett az elmúlt nyolcszázezer év éghajlatát vizsgálta.

Mennyire fontos a munkavállaló?
A munkavállalókat tekintik a legfontosabb érintetti csoportnak a magyarországi vállalatok. Nekik szól a legtöbb CSR program, őket szeretnék legjobban bevonni a működésükbe. Azonban a kétirányú kommunikáció és a civil szervezetek egyelőre még nincsenek előtérben - derül ki a B&P Consulting által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből.

A csehek után, de a szlovákok és a horvátok előtt
Magyarország a 36. helyen végzett abban a felmérésben, amely az egyes országokban a vállalati fúziók és felvásárlások körülményeit vizsgálta - közölte az Ernst & Young.