Jól beépültünk a világgazdaságba

Kilencedik helyen végzett Magyarország a Globalizációs Indexen, a régióban hazánk integrálódott leginkább a világkereskedelembe. Az Ernst & Young rangsorának élén Hong Kong, Szingapúr és Írország áll.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

„Magyarország helyezése a listán azt mutatja, hogy a gazdaság jelentősen integrálódott a világkereskedelembe. Ez a kiemelkedő exportnak, a beáramló működőtőkének, valamint a magas szintű tudástranszfernek és infrastruktúrának az eredménye” – mondta Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója.

1995 óta Magyarország hat helyet lépett előre a listán. Az ország hosszú távon is a kereskedelem, a munkaerőpiac és a technológia területén mutatott az átlagot meghaladó teljesítményt, a kultúra és a tőkepiac esetében azonban elmaradt az átlagtól – derül ki az Ernst & Young jelentéséből.

Lassul a globalizáció üteme, erősödhet a protekcionizmus

„Az Ernst & Young adataiból egyértelműen kiderül, hogy a következő időszakban lassul a globalizáció üteme és természete is megváltozik majd. A termékek és szolgáltatások kereskedelme a válság előtti szintre tér vissza, valamint a tőkeáramlás is stabilan növekszik. A legnagyobb kihívás azonban a képzett munkaerő globális szintű megtalálása marad, a cégek számára növekvő problémát jelent a megfelelő tapasztalattal és tudással rendelkező munkavállalók felkutatása” – mondta Havas István.(Tavaly még töretlen globalizációs folyamatot mutatott az index.)

Az Ernst & Young vezérigazgatója hozzátette: a növekvő globális verseny és a gyenge gazdasági növekedés hatására a fejlett és a BRIC-országokban is nagyobb szerep juthat a protekcionizmusnak a következő időszakban.

Szokatlan piacok lehetnek a befutók

Számos multinacionális cég számára Brazília, Oroszország, India és Kína (BRIC-országok) kínált jelentős lehetőségeket az elmúlt időszakban. Ezek az államok továbbra is meghatározó szereplői maradnak majd a világkereskedelemnek, a vállalatoknak azonban érdemes más piacok felé is nyitni – mutat rá az elemzés.

Új, vonzó célországok lehetnek az olyan gyorsan fejlődő államok, mint például Mexikó, Törökország, Dél-Afrika és Vietnam. A bennük rejlő kockázatok mellett, ezek a piacok több szempontból is jobban integrálódtak a globális gazdaságba, mint a BRIC-országok, és az elmúlt három évben jelentősen javítottak a befektetői környezeten, az infrastruktúrán, a kormányzati politikán és a munkaerő-hatékonyságon.

Az eurózóna és az Egyesült Államok is tartogat jelentős lehetőségeket a nehézségek ellenére. A szélessávú internetpenetráció magas aránya, valamint a digitális, mobil- és csúcstechnológiák fejlett szintje továbbra is kiemelkedő szerepet biztosítanak ezeknek az országoknak az áruk és szolgáltatások exportjában – mutat rá a jelentés.

 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo