Mennyire fontos a munkavállaló?

A munkavállalókat tekintik a legfontosabb érintetti csoportnak a magyarországi vállalatok. Nekik szól a legtöbb CSR program, őket szeretnék legjobban bevonni a működésükbe. Azonban a kétirányú kommunikáció és a civil szervezetek egyelőre még nincsenek előtérben - derül ki a B&P Consulting által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A B&P Consulting által elindított, az idén negyedik évébe lépő Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében. (Korábbi díjazott vállalatok modelljéről itt olvashat részletesebben.)

A válaszadók négy fő területen értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, illetve kommunikáció. A négy dimenzió közül az érintetti kapcsolatok terén érték el a harmadik legjobb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok, ugyanakkor ezt tartották a legkevésbé fontos területnek.


Forrás: B&P Consulting

A vállalatok által kitöltött kérdőív az érintetti kapcsolatokra vonatkozóan az öt legtipikusabb érintetti csoporttal (munkavállalók, fogyasztók/ügyfelek, beszállítók, civil szervezetek és helyi közösségek) folytatott kommunikációs eszközökre és folyamatokra kérdezett rá, mindemellett az egyes csoportok döntésekbe való bevonását is vizsgálta. A vállalatok működésük szempontjából a civil szervezeteket jelölték meg legkevésbé fontos, a munkavállalókat pedig a legfontosabb érintetti csoportként.

A felmérésben részt vevő vállalatok a fogyasztók, ügyfelek számára biztosítják a legtöbb lehetőséget- a visszajelzésre. Ennek feltételezhetően az az oka, hogy ez az érintetti csoport van leginkább hatással az üzleti eredményekre. Ezzel ellentétben a helyi közösségek tagjait és a civil szervezeteket ritkábban kérdezik meg véleményükről, illetve kevesebb lehetőséget biztosítanak számukra a véleménynyilvánításra.

Az interaktív kommunikáció terén a munkavállalók állnak a fontossági lista élén, miután elsődlegesen nekik szólnak a vállalati programok, illetve a vállalat környezeti, társadalmi és gazdasági tevékenységének fejlesztésébe is őket vonják be leggyakrabban. Ezeken a területeken a fogyasztók és az ügyfelek a munkavállalók mögé szorultak.


Forrás: B&P Consulting

Érdekesség, hogy a beszállítók bevonásával kapcsolatban teszik a legkisebb erőfeszítést a felmérésben résztvevő vállalatok, miközben az elmúlt években világszerte felerősödött az ellátási lánc felelős működésének jelentősége. A globális vállalatoknál már közös CSR programok keretében működnek együtt az ellátási lánc szereplői a közös környezeti, gazdasági és társadalmi eredmények fejlesztése érdekében.

„Az érintettek azonosítása és a feléjük irányuló kommunikáció csupán a kezdet. A felelős működés elveinek megfelelő kommunikációt a nyitottság, az egyenrangúság és a kétirányú információáramlás jellemzi. Az érintettek bevonása mindkét fél számára előnyös helyzetet teremt, amelyben lehetőség nyílik a különböző érdekek megvitatására, figyelembevételére, ráadásul a szinergia is érvényesül. Amennyiben egy vállalat együttműködik érintettjeivel, nem csak saját kockázatait csökkenti, hanem működését is felelősebbé teszi, ráadásul az iránta való bizalom is növekedni fog" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo