Folyamatmenedzsment cikkek
Melyiket válasszam a sok vállalatirányítási szoftver közül?
Még a kisebb cégeknél is elképesztő mennyiségű adat keletkezik, s ezeket a hatályos jogszabályoknak megfelelve kell kezelni, hogy közben a cégvezetés is képes legyen átlátni az adattömeget és azok alapján felelős döntéseket hozni a holnapra vonatkozóan. Az okos ügyvitelhez integrált vállalatirányítási szoftverek kellenek. Csak számlázóprogramokból közel száz elérhető a hazai piacon.
Sok adatot kezelünk: hogyan csináljunk belőle pénzt?
Minden cég adatok tömegét kezeli, de a magyar KKV-k még a román üzleti szektor szereplőihez képest is lemaradásban vannak az adatok hatékony használatában. Pedig csökkenthetők a költségek és növelhető a bevétel, ha jól bánunk az adatokkal. Erre szolgáltak tanácsokkal a Piac & Profit által rendezett Adat – Az új kincs: Hogyan termel profitot az adat? című konferencia előadói.
Miért NE automatizáljunk?
2018-at írunk és a csapból is az folyik, hogy mindent amit csak lehetséges, automatizálni kell, mivel az automatizáció versenyelőnyhöz juttatja cégünket. Amellett, hogy ez az állítás önmagában véve igaz, nem mindegy mit és hogyan automatizálunk, hiszen az automatizáció operatív működésünkre gyakorolt hatását jelentősen befolyásolhatja a megvalósítás illetve ennek megalapozása.
Öt fontos tanulság minden kkv-vezetőnek
Az egyszerűen nem mehet tovább, hogy a munkatársak a cégnél mindent kockás füzetekben vezetnek, és ha bárki elmegy szabadságra, akkor az ügyei teljesen leállnak – hívta fel a figyelmet Szalai Gergely, a Resultator Kft. egyik alapítója.
Szederkényi Zsolt: az algoritmusok mellé is kell ember
Az automatizáció nem azt jelenti, hogy kirúgjuk az embereket, hanem leegyszerűsítjük, biztonságosabbá tesszük a munkájukat – véli Szederkényi Zsolt, az xFLOWer Group Kft. ügyvezetője. A szakember szerint a hazai kkv-k fogékonyak az új technológiák alkalmazására, és nyitottak a szervezetük fejlesztésére, igaz, a többségük csak azután, hogy rájött, a szervezet nem tartott lépést a növekedéssel.
Az okos a versenyképes: aki most lemarad, annak jövője sincs
Iszonyatos tempóban dübörög a technológiai fejlődés, a szenzorok és az okos eszközök összekapcsoltsága, az általuk termelt adatok nagy özönének feldolgozása, és az adatvezérelt döntéshozatal néhány éven belül magától értetődő alapfeltétele lesz a hatékony üzleti működésnek, ez volt az egybehangzó vélekedés a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján. Az a vállalkozás, mely nem él az új technológiákkal, annak a napjai meg vannak számlálva. Aki lemarad, az kimarad: egy évtizeden belül bedőlhetnek az ilyen cégek.
...és ha kézi vezérléssel már nem megy?
A hazai KKV-k nagy részében szervezetlenek a folyamatok, rutinokon és az emberek között bejáratódott nexusokon alapulva működik minden - alacsony hatékonysággal. Ha kilép egy munkatárs, rögtön dől a kártyapakli. Profi szintre kell hozni a szervezeti folyamatok kiszabását és menedzselését, tanácsolták az előadók a Piac & Profit Szervezetfejlesztés - 2018 konferenciáján.
Occam borotvahabja: először egyszerűsíts
Az Occam borotvájaként ismert filozófiai elv populáris megfogalmazása szerint, ha egy jelenségre több magyarázat lehetséges, akkor azok közül a legegyszerűbbet érdemes választani. A helyes döntés feltétele, hogy „leborotváljuk”, azaz eltávolítsuk a magyarázatok feltételezéseit, a tényekkel nem alátámasztható elemeit. Ez a gondolkodásmód a vállalkozások működésfejlesztése szempontjából is fontos üzenetet hordoz: mielőtt jelentős összegeket költünk fejlesztésekre, a sokszor megváltóként várt bonyolult berendezések vagy informatikai alkalmazások beszerzésére, egyszerűsítsünk a feladatvégzés módján. Vágjuk le a fölösleges részeket, amelyek megnehezítik a mindennapi munkát. A következőkben az ezt megkönnyítő „borotvahabról” szólunk röviden.
Hogyan lehet a céged pazarlóból pazar?
A jól működő vállalkozások egyik ismérve, hogy igyekeznek minimalizálni az erőforrásaik pazarlását, azaz nem végeznek felesleges munkát, nem vásárolnak szükségtelen dolgokat, és nem gyártanak az eladhatónál több terméket. Ezzel szemben gyakran tékozlóan bánunk az idővel és a pénzzel. Szándékainkkal ellentétben selejtet állítunk elő, jelentős raktárkészletet tartunk fenn, felesleges feladatokat végzünk, és nem használjuk ki megfelelően munkatársaink idejét és tudását. A Resultator Kft. fekete öves szakértőjének segítségével adunk néhány gyakorlati tanácsot, hogy tehetjük pazarlóból pazarrá a vállalkozásunkat.
Így szoktuk meg – mondja a bukásra ítélt vezető
A hazai munkaerő kihasználtsága 47 százalék. Vagyis évente 106 munkanap megy veszendőbe. A cégek hatékonyságát rontó tényezők és rossz szokások listájának se vége, se hossza. Megoldási javaslatokat fogalmaztak meg szakemberek a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
Gyógyír káoszmegelőzésre
Még mindig nagyon sok vállalkozás nem készít stratégiai tervet. Álmaik vannak, de terveik hosszabb – 3-5 éves – távra nincsenek, nem hogy konkrét akcióik, a mindennapi feladatok szintjére lebontott elképzeléseikkel. Olyan utat kell építeni, amely az ötleteiktől a megvalósult céljaikig vezeti végig a vállalkozást. Szakértőnk segít!
Így lesz segítő a rettegett osztályfőnökből
A minőségirányítási rendszer olyan, mint egy általános iskolai osztályfőnök. Van belőle jobb és van olyan is, akitől szinte féltjük a gyerekünket. Szakértőnk segít, hogy a mi cégünknél ne a második legyen!