hirdetés

Égető kérdéssé vált a céges flották üzemanyag felhasználása

A tartósan magas üzemanyagárak, valamint a cégautók esetében a kedvezményes tankolási lehetőség eltörlése komoly kihívás elé állítja a cégeket.

hirdetés

Az üzemanyagok ára soha nem látott magasságokba emelkedett az idén és az előrejelzések szerint a helyzet még jó darabig nem fog változni. A nem hatósági áras gázolaj és a benzin augusztus végén érte el a csúcsot idehaza, előbbi esetében 824 forintot, utóbbi esetében pedig 687 forintot kértek el egy liternyi mennyiségért a kutakon.

Most kell ügyesen racionalizálni a céges flottát (Fotó: Depositphotos)Most kell ügyesen racionalizálni a céges flottát (Fotó: Depositphotos)

Szeptember elején az üzemanyagok ára ugyan csökkenésnek indult, de szakértők szerint ez csak átmeneti, ugyanis az OPEC tagországok úgy döntöttek, hogy az augusztusi lazítást követően októberben 100 ezer hordóval csökkentik a napi kitermelt olajmennyiséget.

A műszaki állapot alapvető tényező

A megemelkedett üzemanyag és szervizköltségek, valamint az alkatrészellátás akadozása miatt sok üzemeltető kényszerül rá, hogy tovább optimalizálja flottája működését.

„A járművekkel kapcsolatos költségek többtucat tényező együttes monitorozásával, az adatok elemzése és értelmezése segítségével csökkenthetőek igazán hatékonyan” – emelte ki Nagy Zsolt, az Inventure Automotive vezérigazgatója.

Bármilyen típusú járműről is legyen szó, a műszaki állapot egyáltalán nem elhanyagolandó tényező. Ha például szorulnak a fékek, vagy nem megfelelő a futómű beállítása, a szokásosnál nagyobb lehet a fogyasztás. Ugyanezt okozhatja egy eltömődött levegő-, vagy üzemanyagszűrő is. Szintén meghatározó tényező az optimális gumiabroncs nyomás, amelyre a legtöbben csak a szezonális kerékcsere idején fordítanak figyelmet.

Az üzemeltető „mindent láthat”

Rendszeres, napi használat esetén kifizetődő előre gondolkodni. Sokat lehet spórolni időben, illetve az üzemanyag-felhasználás terén is, ha a sofőr előre és tudatosan tervezi meg az útvonalat. Az útvonaltervezésnél elkerülhetővé válik a dugóban történő araszolás, valamint a motor alapjárati működtetése, ami eleve többletüzemanyag-fogyasztással jár. A nyugodt, visszafogott, intenzív gyorsításoktól mentes vezetési stílus takarékos üzemanyag-felhasználást, valamint az szervizköltségek terén is megtakarítást eredményez. „

hirdetés

Véleményvezér

Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo