Nem tanulnak a cégek a válságokból

Hiába befolyásoltak az elmúlt három évet különböző válságok és gazdasági bizonytalanságok, a cégvezetők többsége (53 százalék) közel sem érzi vállalataikat kellően erősnek ahhoz, hogy megküzdjenek a jövő kihívásaival. A vezető analitikai vállalatként ismert SAS legújabb jelentése, mely a „Resiliency Rules” névre hallgat, az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy. A felmérés feltárta, hogy különböző vállalatok milyen lépéseket tesznek a változásokkal való megbirkózás és a lehetőségek megragadása érdekében.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelentés kiegészítéseként az SAS kifejlesztett egy új, ellenállóképességet értékelő eszközt. Az ingyenes, online kiértékelő eszköz lehetővé teszi az üzleti vezetők számára, hogy a tanulmányban vizsgált öt alapvető „rugalmassági szabály" alapján értékeljék saját vállalatuk rugalmassági hányadosát.

Duma helyett tények

A SAS a kutatás során 2414 olyan felsővezetőt kérdezett meg, akik száz főnél több kollégát foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak. A válaszadók 70 százaléka optimista saját országa gazdasági helyzetével kapcsolatban, 80 százalék pedig kifejezte, hogy terveznek olyan beruházásokat a közeljövőben, amelyek a rugalmassági stratégiát segítik. A felmérés azonban megmutatta, hogy szakadék található ott, hogy mit tartanak fontosnak a cégvezetők az ellenállóképesség terepén, és hogy vállalataik hogyan szerepelnek ezen a területen.

Az adatok az alábbiakat mutatják:

Bár 97 százalék szerint fontos vagy többnyire fontos az ellenállóképesség, mindössze 47 százalék tartja saját vállalatát kellően felkészültnek és rugalmasnak.

Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)
Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)

A válaszadók közel fele (46 százalék) elismeri, hogy vállalata nem teljesen felkészült az olyan kihívásokkal szemben, mint az adatbiztonság (48 százalék), a produktivitás (47 százalék) vagy a technológiai innovációk használata (46 százalék).

Hiába a rugalmassági szakadék, a válaszadók 81 százaléka úgy véli, megfelelő iránymutatással be lehet hozni a lemaradást. A válaszadók több mint 90 százaléka az analitikát és az adattudományt a rugalmassági stratégia kiemelkedően fontos eszközének tekinti.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo