Kulcstényező a sikeres családi vállalkozáshoz

Hagyomány és fejlődés – a kettő egyensúlyának megteremtése az egyik leggyakoribb kihívás a családi vállalkozások tartós örökségének kiépítésében. Az ilyen cégeknek fel kell ismerniük, mikor helyes ragaszkodni a hagyományokhoz, és mikor kell fejest ugrani az ismeretlenbe anélkül, hogy ezzel elveszítenék azokat az értékeket, amelyekben a vállalkozás igazán egyedi. Az örökség lényegének jövőközpontú szemlélete a jövő generációinak sikere érdekében is fontos szempont – állapította meg kutatásában a KPMG.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KPMG 2023 második felében 2683 családi vállalkozás vezetőjét kereste meg 80 országból, illetve régióból, hogy megvizsgálja az örökség valódi lényegét, és azt, hogyan lehet ezt használni a fenntartható és versenyképes növekedés érdekében.

Az örökség lényegének feltárása

Az örökség a családi vállalkozások fontos eleme, amely összeköti a generációkat, és meghatározza a vállalkozás hosszútávú jövőképét. Az örökség azonban egyszerre lehet eszköz és teher is, hiszen az identitás és az inspiráció forrásaként szolgál, de potenciálisan akadályozhatja az innovációt és a változásokat. Ha a vezetők túlzottan ragaszkodnak a hagyományokhoz, és folyamatosan arra hivatkoznak, hogy ezt náluk "mindig is így csinálták", az több probléma forrása lesz, megzavarja a családi kapcsolatokat, és végül az innovációra és alkalmazkodóképességre összpontosító fiatalabb generációk szembeszállhatnak a stabilitást és biztonságot preferáló idősebbekkel. Ez az örökségi paradoxon. A helyzet megoldása nyitottságot és kompromisszumkészséget követel az érintettek részéről.

A sikeres családi vállalkozások tudatosan formálják értékké örökségeiket
A sikeres családi vállalkozások tudatosan formálják értékké örökségeiket
Fotó: Depositphotos

A KMPG arra kérte a családi vállalkozások vezetőit, hogy azonosítsák azt az örökséget, amely a legjobban jellemzi cégüket. Leírásuk a felmérésben szereplő négy fő örökségi összetevő – az anyagi, biológiai, társadalmi és identitásbeli – legfontosabb jellemzőin alapult. Az interjúk egyik tanulsága az volt, hogy ezen a négy összetevőn kívül a vállalkozói örökségek is felbukkantak fontos összetevőként. A felmérés megmutatja, hogy a különböző generációk egyedi szempontjaik és prioritásaik alapján érzékelik örökségük fontosságát, így annak építésére és fenntartására irányuló stratégiák is eltérnek.

Véleményvezér

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo