Fontos és kritikus kérdések: mire vágynak a munkavállalók?

A Boston Consulting Group (BCG) globális, többek között a Profession.hu bevonásával készített, 160 országot érintő, 90  ezer fő – köztük magyarok - megkérdezésén alapuló idei felmérése a munkavállalók álláskereséssel és munkavállalással kapcsolatos attitűdjeit, preferenciáit vizsgálta, valamint azt, hogy hogyan értékelik saját helyzetüket a munkaerőpiacon. Bár a legfőbb elvárás a dolgozók részéről egy adott munkával kapcsolatban, hogy egyensúlyban legyen a magánéletükkel, viszont amikor egy konkrét szerződésről kell dönteniük, a bérezés kerül első helyre a fontossági sorrendben.  

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A dolgozók 79 százalékát keresik meg évente több alkalommal álláslehetőséggel kapcsolatban, 39 százalékuk akár egy hónapban több ajánlattal is találkozik. Az álláskeresők a bizonytalan gazdasági helyzet ellenére is magabiztosak: több, mint kétharmaduk jó tárgyalási pozícióban érzi magát a munkakeresés terén.  

Az egyensúly fontos, a pénz pedig kritikus kérdés 

A legtöbb munkavállaló – minden hetedik válaszadó –  a munka-magánélet egyensúlyát jelölte meg prioritásként a hosszú távú munkavállaláshoz kapcsolódó terveit illetően –  ez a szempont volt leginkább domináns régióktól és korcsoportoktól függetlenül. A megkérdezettek 41 százaléka számára fontos, hogy előrébb jussanak a karrierjükben az adott cégnél. A harmadik legfontosabb szempont pedig, hogy a munkavállaló számára érdekes termékekkel, szolgáltatásokkal, témákkal, technológiákkal foglalkozhasson a munkahelyén –  ezt a nyilatkozók 27 százaléka jelölte meg elvárásként.  

A pénz nem minden. Vagy igen? (Fotó: Depositphotos)
A pénz nem minden. Vagy igen? (Fotó: Depositphotos)

Az emberek inkább fix munkahelyet választanak a látszólag nagyobb rugalmassággal járó és manapság elterjedt részmunkaidős, részfoglalkoztatásos tevékenységekkel szemben. A kutatás szerint a megkérdezettek 75 százaléka részesíti előnyben a hagyományos, alkalmazotti státuszt és az ehhez társuló 5 napos munkahetet. Viszont a munkavégzés módját illetően többségük, 54 százalék a home office lehetőségét, vagyis a hibrid munkavégzési modellt preferálja. 

„A hibrid modell, amibe beletartozhat, hogy bárhonnan lehet dolgozni, akár külföldről is, és bármikor, nagyszerű módja a munkaerő bevonzásának. De a munka egyensúlya a magánélettel ennél többet jelent. A vállalati kultúra része kell hogy legyen, hogy a munkavállaló nem csak munkaerő, hanem ember, akinek akár egyéni igényei is lehetnek. Ehhez sok esetben a cégvezetőknek és a menedzsereknek alaposan meg kell változtatniuk a gondolkodásmódjukat” - mondta Kotsis Ádám, a BCG HR témákért felelős partnere és társigazgatója.  

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo