Dübörög a sportipar Közép-Kelet Európában

A globálisnál magasabb, 7,6 százalékos éves átlagos piaci növekedést jósolnak a következő 3–5 évben Közép-Kelet Európa sportvezetői. A gazdasági bizonytalanságok ellenére a régió több mint 100 megkérdezett sportvezetője a közvetítési jogok piacának fejlesztésében, illetve a sportfogadásban látják a potenciált – derül ki a PwC 2024 Global Sports Survey felméréséből.

Optimistábbak a közép- és kelet-európai (CEE) régió sportvezetői, és a vizsgált bevételi források magasabb növekedésére számítanak a következő években. Úgy vélik, hogy különösen azok a szereplők lesznek sikeresek, akik ki tudják aknázni a közvetítési jogok piacának dinamikus növekedését, illetve hatékonyan alkalmazni a mesterséges intelligencia által teremtett új lehetőségeket.

Megállíthatatlanul nyomulnak a női sportágak
Megállíthatatlanul nyomulnak a női sportágak
Fotó: Pixabay
Átalakuló sportpiaci viszonyok

A változó médiakörnyezet, a női sportok térnyerése, a rajongói preferenciák változása és a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) növekvő szerepe mind hatással vannak a sportpiac alakulására. Az új versenyek megjelenése, a különféle versenyrendszerek, például a Magyar Jégkorong Szövetségé vagy a Bajnokok Ligája lebonyolításának átalakulása, illetve az intézményi befektetők szerepének növekedése mellett a környezeti, társadalmi és kormányzási (ESG) szempontok is nagyban befolyásolják a szektort. A sportvezetők nagyobb növekedésre számítanak a kereskedelmi és szponzori jogok, a jegyértékesítés és vendéglátás, a merchandising és a csapat- illetve franchise-értékelések terén is. A növekedés várható üteme így a globális piacon 7,3 százalék, míg a közép-kelet európai piacon a várakozások szerint akár a 7,6 százalékot is elérheti a következő 3-5 évben.

Rajongói bázis kimaxolva

A változó szurkolói szokások és preferenciák az iparág egyik legmeghatározóbb erejévé váltak. Ezek a különféle sporttartalmak nézésének, fizetésének és lejátszásának módjában is folyamatosan változnak. Ahogy a rajongók egyre többféle csatornán keresztül lépnek kapcsolatba kedvenc csapataikkal – a közösségi médiától és online játékoktól kezdve a stadionokban és az azokon kívüli eseményeken –, a sportszervezeteknek számtalan forrásból kell fogyasztói adatokat gyűjteniük és elemezniük, hogy ezek segítségével hatékony döntéseket hozhassanak. Az adatok felhasználásával fokozni tudják a szurkolói elköteleződést, erősíthetik a lojalitást, valamint új bevételi forrásokat is nyithatnak személyre szabott tartalmakkal és célzott termékkínálattal.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo