Nehéz napokon van túl az ország, rengeteg kár keletkezett a hétvégi viharoknak köszönhetően, és az előrejelzések szerint az elkövetkezendő napokban is számíthatunk záporokra, zivatarokra. Sok esetben azonban elkerülhető lenne a baj, ha nagyobb figyelmet fordítanánk a kármegelőzésre, amelynek elmulasztása esetén ráadásul előfordulhat, hogy a biztosító nem fizet. A Generali összegyűjtötte, hogyan készülhetünk fel.
Hogyan előzhetjük meg a károkat?
A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról: a hagyományos időjárás-előrejelzés mellett ma már személyre szabott eszközöket, applikációkat is segítségül hívhatunk. Ha nagy mennyiségű csapadék várható erős széllel, az első dolgunk az legyen, hogy bezárjuk az ablakokat, és védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat, autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá. Emellett érdemes áramtalanítanunk elektromos eszközeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül. A közvetlenül a házba csapó villám ellen csak a villámhárító nyújthat védelmet. Az utóbbi állapotának ellenőrzése is fontos, hiszen ha nincs megfelelően földelve, már nem nyújt kielégítő védelmet. Ha mégis becsapna a villám, a ház teljes elektromos hálózatát érdemes átnézetni.
Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk
Gyakran előfordul, hogy az elővigyázatosság ellenére is bekövetkezik, amitől tartottunk: ebben az esetben az észlelést követő 2 napon belül jelentsük be a biztosítónál a károkat. A Generali kárszakértői például már 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsulttal, majd a kárszakértő legkésőbb 5 munkanapon belül a helyszínre érkezik. A reális kárfelmérés érdekében ne kezdjük el az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető további károk helyreállítását, és a sérült vagyontárgyakat is őrizzük meg, amíg megérkezik!
Egyszerűbb esetekben a vagyonkárok nagy részét átlagosan 2 napon belül rendezi a társaság. Emellett arra is lehetőség van, hogy „real time kárrendezés” keretében akár rögtön, a helyszínről elindítsák a kárkifizetést, ebben az esetben a károsult még a kárfelmérés napján a pénzéhez juthat. De összetettebb esetekben is 2 héten belül utalhatják a kártérítési összeget.