Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért

Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globalizált kereskedelem a konténeres áruszállításon alapszik. A konténerek nagy részét óriási teherhajókon szállítják Ázsia és a többi földrész között. A többek között terményekkel kereskedő, 155 000 főt foglalkoztató Cargill több mint 70 országban van jelen, köztük a hazai piacon is. A cég terményszállító armadája 650 hajóból áll. 2017-es vállalati felelősségvállalási jelentésében az óriáscég elkötelezte magát a tengeri áruszállítás fenntarthatóságának javítása mellett, s egyúttal igyekszik segíteni a szektor zöldebbé válását is.

A célok ismertek. A Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) üvegházgáz-csökkentési stratégiája szerint 2050-re 50 százalékkal kellene csökkenteni a tengeri áruszállítás emisszióját a 2008-as bázisév kibocsátásához képest. 2030-ra 40 százalékkal kellene növelni az energiahatékonyságot a hajókon, 2050-re pedig 70 százalékkal (ugyancsak a 2008-as állapotokhoz képest).

Kép: Pixabay

Ezt az ágazati zöldülést hivatott segíteni az a verseny, amit a DNV GL-lel és a Rainmakinggel összefogva hirdetett meg a Cargill. A DNV GL szerepe az lesz a pályázatok elbírásában, hogy a felvázolt technológiai megoldásokat modellálja, kivetítésekben rendszerszintűvé teszi, s megállapítja, milyen ÜHG-csökkentést lehet elérni velük. A Rainmaking tagságában olyan vállalkozók találhatók meg, akik több mint 40 országban startupgyorsítókat működtetnek, illetve innovációs programokat visznek.

A tengeri teherszállítás zöldebbé tétele több módon is lehetséges, ezek közé tartozik a hatékonyabb hajódizájn, a flották hatékonyabb kihasználása a big data segítségével (eddigi logisztikai mintákat és szokásokat összegezve), a zéró kibocsátású üzemanyagok használata s az energiahatékonyság javítása.

A pályázatokat szeptember 17-ig várják a „CO2 Challenge” honlapján. Egyébként évekkel ezelőtt már megjelentek napelemes meghajtású hajók a világpiacon, ezek azonban még inkább személyszállításra vagy kisebb teherbírásra alkalmasak, mint az óriási teherhajók.

(Sustainable Brands)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo