Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért

Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globalizált kereskedelem a konténeres áruszállításon alapszik. A konténerek nagy részét óriási teherhajókon szállítják Ázsia és a többi földrész között. A többek között terményekkel kereskedő, 155 000 főt foglalkoztató Cargill több mint 70 országban van jelen, köztük a hazai piacon is. A cég terményszállító armadája 650 hajóból áll. 2017-es vállalati felelősségvállalási jelentésében az óriáscég elkötelezte magát a tengeri áruszállítás fenntarthatóságának javítása mellett, s egyúttal igyekszik segíteni a szektor zöldebbé válását is.

A célok ismertek. A Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) üvegházgáz-csökkentési stratégiája szerint 2050-re 50 százalékkal kellene csökkenteni a tengeri áruszállítás emisszióját a 2008-as bázisév kibocsátásához képest. 2030-ra 40 százalékkal kellene növelni az energiahatékonyságot a hajókon, 2050-re pedig 70 százalékkal (ugyancsak a 2008-as állapotokhoz képest).

Kép: Pixabay

Ezt az ágazati zöldülést hivatott segíteni az a verseny, amit a DNV GL-lel és a Rainmakinggel összefogva hirdetett meg a Cargill. A DNV GL szerepe az lesz a pályázatok elbírásában, hogy a felvázolt technológiai megoldásokat modellálja, kivetítésekben rendszerszintűvé teszi, s megállapítja, milyen ÜHG-csökkentést lehet elérni velük. A Rainmaking tagságában olyan vállalkozók találhatók meg, akik több mint 40 országban startupgyorsítókat működtetnek, illetve innovációs programokat visznek.

A tengeri teherszállítás zöldebbé tétele több módon is lehetséges, ezek közé tartozik a hatékonyabb hajódizájn, a flották hatékonyabb kihasználása a big data segítségével (eddigi logisztikai mintákat és szokásokat összegezve), a zéró kibocsátású üzemanyagok használata s az energiahatékonyság javítása.

A pályázatokat szeptember 17-ig várják a „CO2 Challenge” honlapján. Egyébként évekkel ezelőtt már megjelentek napelemes meghajtású hajók a világpiacon, ezek azonban még inkább személyszállításra vagy kisebb teherbírásra alkalmasak, mint az óriási teherhajók.

(Sustainable Brands)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo