Startupversenyekkel az ágazatok zöldüléséért

Új módi, hogy amikor egy szektort környezetbarátabbá akar tenni egy világcég, az új technológiákat felfedezendő versenyt hirdet a startupok között. Jót tesz az ilyesmi a versenyt meghirdető világvállalatnak. Ilyen húzáshoz folyamodott a Cargill agrármulti.

A globalizált kereskedelem a konténeres áruszállításon alapszik. A konténerek nagy részét óriási teherhajókon szállítják Ázsia és a többi földrész között. A többek között terményekkel kereskedő, 155 000 főt foglalkoztató Cargill több mint 70 országban van jelen, köztük a hazai piacon is. A cég terményszállító armadája 650 hajóból áll. 2017-es vállalati felelősségvállalási jelentésében az óriáscég elkötelezte magát a tengeri áruszállítás fenntarthatóságának javítása mellett, s egyúttal igyekszik segíteni a szektor zöldebbé válását is.

A célok ismertek. A Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) üvegházgáz-csökkentési stratégiája szerint 2050-re 50 százalékkal kellene csökkenteni a tengeri áruszállítás emisszióját a 2008-as bázisév kibocsátásához képest. 2030-ra 40 százalékkal kellene növelni az energiahatékonyságot a hajókon, 2050-re pedig 70 százalékkal (ugyancsak a 2008-as állapotokhoz képest).

Kép: Pixabay

Ezt az ágazati zöldülést hivatott segíteni az a verseny, amit a DNV GL-lel és a Rainmakinggel összefogva hirdetett meg a Cargill. A DNV GL szerepe az lesz a pályázatok elbírásában, hogy a felvázolt technológiai megoldásokat modellálja, kivetítésekben rendszerszintűvé teszi, s megállapítja, milyen ÜHG-csökkentést lehet elérni velük. A Rainmaking tagságában olyan vállalkozók találhatók meg, akik több mint 40 országban startupgyorsítókat működtetnek, illetve innovációs programokat visznek.

A tengeri teherszállítás zöldebbé tétele több módon is lehetséges, ezek közé tartozik a hatékonyabb hajódizájn, a flották hatékonyabb kihasználása a big data segítségével (eddigi logisztikai mintákat és szokásokat összegezve), a zéró kibocsátású üzemanyagok használata s az energiahatékonyság javítása.

A pályázatokat szeptember 17-ig várják a „CO2 Challenge” honlapján. Egyébként évekkel ezelőtt már megjelentek napelemes meghajtású hajók a világpiacon, ezek azonban még inkább személyszállításra vagy kisebb teherbírásra alkalmasak, mint az óriási teherhajók.

(Sustainable Brands)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo