A KMPG nagyvállalatok CSR (corporate social responsibility, vagyis vállalati felelősségvállalás) jelentéseinek elemzései alapján megállapította, hogy e globális cégek nagy részének - 60%-ának – nincs hosszú távú stratégiája a vízhasználatot illetően.
Mindez azt is jelentheti, hogy a vállalatok nem tartják fontosnak, hogy a CSR jelentéseikben beszámoljanak a vízhasználattal kapcsolatos stratégiájukról rosszabb esetben azonban arra utal, hogy a cégek nem ismerik fel a vízhiány potenciális hatását a vállalatukra.
Mindezek mellett, tízből csupán egy cég számol be arról a jelentésében, hogy változásokat eszközöl a vállalati működésben a rendelkezésére álló víz mennyisége alapján, vagy, hogy lépéseket tenne a vízhiány enyhítésére.
A KPMG szerint a vízlábnyom kiszámítása bizonyos iparágakban elterjedtebb, mint máshol: a bányászati társaságok 100%-a, a gyógyszeripari cégek 98%-a jelent a vízhasználatáról.
A 250 legnagyobb vállalat közül azonban csupán három tesz említést értéklánca egyes részeinek vízlábnyomáról. Egy vállalat sem számol be a teljes értékláncának vízlábnyomáról.
Az eredmények emellett országonként is változnak. A CR jelentést készítő vállalatok közül, az indiai cégek 95%-a, a spanyol vállalatok 69%-a, és brit vállalkozások 66%-a tesz említést konkrét tervekről a vízhasználatuk csökkentésére. Ezzel ellentétben azonban a kínai és a japán vállalatok csupán 24% illetve 27%-a teszi ugyanezt.
A KPMG szerint a 250 globális nagyvállalat 44%-a számol be konkrét tervekről a vízhasználat csökkentésére a CR jelentésében, míg 27 említi meg, hogy kezeli a szennyvizet vagy a szennyezett vizet.
A Ceres júniusi jelentése szerint az Anheuser-Busch InBev, a Coca-Cola Company, a PepsiCo, a KB Home, az Alcoa és az Intel is abban a 27%-ban található, amelyek felismerték a kapcsolatot a klímaváltozás és a vízhiány között 2011-re. 2009-ben a vállalatok 10%-a volt ide sorolható.
Varga Judit Denkstatt Hungary Kft.
A fordítás az Environmental Leader oldalán 2012. október 19-én meg jelent cikk alapján készült.