Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on?

Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

„A Facebook organikus elérés csökkentésének köszönhetően egyre többen azt gondolják, minden cég számára vége a rajongó gyűjtésnek. (A céges posztok is hátrányba kerülnek.) Van azonban olyan iparág, ahol tényleg nincs értelme rajongót gyűjteni, de van olyan, ahol továbbra is hasznos” – figyelmeztet Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, nekünk érdemes-e, fontos tudnunk, hogy kikből állnak a rajongóink. Ha ugyanis csak véletlenszerűen gyűjtöttük őket, akkor keresztet vethetünk az eddigi erőfeszítéseink egy jelentős részére. Viszont, ha a célcsoportunkból gyűjtöttük a a rajongókat, akkor ők ténylegesen a vásárlóink vagy a potenciális ügyfeleink és ebben az esetben még pénzért is megéri eljuttatni nekik az üzeneteinket.

De fontos észrevenni, hogy iparágtól függ, hogy kinek van értelme ténylegesen rajongókat gyűjteni.

Folyamatos szolgáltatás, többszöri értékesítés

Ha olyan termékeink vannak, amiket hosszú éveken keresztül tudunk eladni az embereknek. (Étrend kiegészítő, étterem, szórakozóhely, tartós hobbihoz termékek, cégeknek rendszeres üzleti szolgáltatások, stb.)

Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet
Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.
Ezek a cégek minden ügyféllel éveken keresztül tudnak kommunikálni, így jól ki tudják használni a rajongó táborban rejlő erőt, és a hozzá tartozó hirdetési előnyöket.

Ritkán értékesíthető termékek vagy szolgáltatások

Ingatlan értékesítés, nyelvvizsga, életkorral, váradóssággal kapcsolatos termékek vagy szolgáltatások, stb. azaz olyan iparágak, ahol az életben egyszer, vagy sok évente nagyon ritkán tudunk eladni az embereknek. Mivel ilyenkor viszonylag rövid ideig nyíílik meg az értékesítési ablak, ha az ügyfelek a rajongóink lesznek, akkor a vásárlás után már nem fogja érdekelni őket a témánk. Nem fogják a lájkot visszavonni, ott maradnak ballasztnak. Persze bizalmat most is ad az oldalunkhoz, ha az ismerősök megjelennek a hirdetések mellett, de hirdetésnél ilyenkor a rajongóknak szóló célzás nem elég hatékony.

„Ilyenkor is van értelme persze kommunikálni, de érdemes más megoldásokat használni. Például egymásra épített custom audience listák, remarketing, és speciális, érdeklődés vagy magatartás alapú célzások segítenek” – vélekedett Lévai Richárd.

Az esetek legnagyobb részében tehát még mindig van értelme a Facebook jelenlétnek és az okos rajongógyűjtésnek.

Hogyan tűnjünk ki a közösségi médiában?
Az internet elterjedése előtt viszonylag könnyű volt kitűnni a szakemberek közül, hiszen egy szép, keretes hirdetés a helyi lapban minden környékbeli emberhez eljutott. Az online világban már nehezebb kitűnni, de nem lehetetlen.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo