Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on?

Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

„A Facebook organikus elérés csökkentésének köszönhetően egyre többen azt gondolják, minden cég számára vége a rajongó gyűjtésnek. (A céges posztok is hátrányba kerülnek.) Van azonban olyan iparág, ahol tényleg nincs értelme rajongót gyűjteni, de van olyan, ahol továbbra is hasznos” – figyelmeztet Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, nekünk érdemes-e, fontos tudnunk, hogy kikből állnak a rajongóink. Ha ugyanis csak véletlenszerűen gyűjtöttük őket, akkor keresztet vethetünk az eddigi erőfeszítéseink egy jelentős részére. Viszont, ha a célcsoportunkból gyűjtöttük a a rajongókat, akkor ők ténylegesen a vásárlóink vagy a potenciális ügyfeleink és ebben az esetben még pénzért is megéri eljuttatni nekik az üzeneteinket.

De fontos észrevenni, hogy iparágtól függ, hogy kinek van értelme ténylegesen rajongókat gyűjteni.

Folyamatos szolgáltatás, többszöri értékesítés

Ha olyan termékeink vannak, amiket hosszú éveken keresztül tudunk eladni az embereknek. (Étrend kiegészítő, étterem, szórakozóhely, tartós hobbihoz termékek, cégeknek rendszeres üzleti szolgáltatások, stb.)

Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet
Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.
Ezek a cégek minden ügyféllel éveken keresztül tudnak kommunikálni, így jól ki tudják használni a rajongó táborban rejlő erőt, és a hozzá tartozó hirdetési előnyöket.

Ritkán értékesíthető termékek vagy szolgáltatások

Ingatlan értékesítés, nyelvvizsga, életkorral, váradóssággal kapcsolatos termékek vagy szolgáltatások, stb. azaz olyan iparágak, ahol az életben egyszer, vagy sok évente nagyon ritkán tudunk eladni az embereknek. Mivel ilyenkor viszonylag rövid ideig nyíílik meg az értékesítési ablak, ha az ügyfelek a rajongóink lesznek, akkor a vásárlás után már nem fogja érdekelni őket a témánk. Nem fogják a lájkot visszavonni, ott maradnak ballasztnak. Persze bizalmat most is ad az oldalunkhoz, ha az ismerősök megjelennek a hirdetések mellett, de hirdetésnél ilyenkor a rajongóknak szóló célzás nem elég hatékony.

„Ilyenkor is van értelme persze kommunikálni, de érdemes más megoldásokat használni. Például egymásra épített custom audience listák, remarketing, és speciális, érdeklődés vagy magatartás alapú célzások segítenek” – vélekedett Lévai Richárd.

Az esetek legnagyobb részében tehát még mindig van értelme a Facebook jelenlétnek és az okos rajongógyűjtésnek.

Hogyan tűnjünk ki a közösségi médiában?
Az internet elterjedése előtt viszonylag könnyű volt kitűnni a szakemberek közül, hiszen egy szép, keretes hirdetés a helyi lapban minden környékbeli emberhez eljutott. Az online világban már nehezebb kitűnni, de nem lehetetlen.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo