Kiválóan rajtolt el a Twitter a new-yorki tőzsdén. A társaság 26 dolláros részvényenkénti kezdőárat állapított meg, ám ez pillanatok alatt 45,1 dollárra emelkedett, vagyis alig néhány pillanat alatt 73%-kal nőtt meg egy részvény értéke. Ez azt jelenti, hogy a cég jelenlegi értéke eléri a 31 milliárd dollárt - írja a Wikitech.A Twitter lépése az idei év egyik legnagyobb technológiai történése a tőzsdén, azt viszont az idő dönti el, hogy a Twitter jó szereplése pusztán egy megelőlegezett bizalom, vagy a tőzsde tényleg ennyire bízik a 140 karakteres üzenetekkel híressé vált közösségi oldalban.
Mire jó? A Twitteren rövid, körülbelül két mondatos üzeneteket helyezhetünk el, csatolhatunk képet, dokumentumot vagy videót. A felhasználók követhetik azokat, akiknek az üzenete számukra érdekes lehet és saját követőtábort is építhetnek. Megtehetjük, hogy védjük a posztjainkat és csak azok lesznek a követőink, akiket elfogadunk, de arra is van lehetőség, hogy nyitva hagyjuk a profilunka, amelyet így bárki olvashat.
Nem létezik általánosságban alkalmazható Twitter-stratégia a hírek terjesztésére, és a mikroblog-szolgáltatás felhasználásának hatékonysága is erősen eltérő lehet – erre a megállapításra jutott az Arizonai Egyetem kutatója.Ráadásul sok kkv úgy vág bele a közösségimédia-kommunikációba, hogy jelen van az összes felületen (Facebook, Twitter, Google+ stb.), teljesen feleslegesen - mondja a Piac&Profit szakértője, Héjj Szilárd MarketingArc. Önmagában a Facebook céges profil karbantartása, frissítése is igen komoly feladat, emellett a többi csatornával is foglalkozni már több munkatárs idejét is lekötheti. Nem beszélve arról, hogy a Google+ és a Twitter még nem került abba a stádiumba, hogy egy átlagos kkv kihasználhassa a lehetőségeit.
Mellette
- A rövid, velős üzenetek remek platformja.
- A twitteresek általában rendszeresen nézik a profiljukat.
- Két mondatot viszonylag gyorsan megfogalmazhatunk, így napjában többször is tudunk csipogni még a legelfoglaltabb időszakban is.
- A felhasználók mindig a legutóbbi üzenetet látják a falukon, így ha reggel csipogtunk és a követőink zöme csak délután néz rá a profiljára, előfordulhat, hogy a semmibe veszik az üzenetünk.
- Nehéz marketingcélokra használni a rövid üzenetet.