2012. július elsejétől az úgynevezett Hotelstars Union szállodaminősítési rendszer lép életbe, így mindenki számára egyértelmű lesz a besorolás. Az eddig érvényben lévő hazai jogszabályon alapuló minősítés nem hozta meg az elvárt eredményt.
Az európai gyakorlathoz hasonló modellben a szálloda önmaga általi minősítését a Magyar Szállodaszövetség ellenőrzi 270 feltétel alapján, amelyeket többek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozta ki a Hotelstars Union Ausztria, Csehország, Hollandia, Magyarország, Németország, Svájc és Svédország szállodaszövetségeinek részvételével. A harmonizált új követelményrendszer nagy hangsúlyt helyez a szállodák minőségi szolgáltatásaira, egyebek mellett a wellnessre és a kifogástalan alváskomfortra.
Már az egycsillagos minősítésű hotelszobában is van fürdőszoba, WC, két csillagtól számíthatunk törölközőre, három csillag esetén követelmény a hajszárító és internet-hozzáférés is, négycsillagos szálláshelyen kérhetünk fürdőköpenyt és papucsot, míg a 24 órán keresztül működő recepció és a több nyelvet beszélő személyzet csak a legmagasabb kategóriában kötelező.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének minősítő bizottsága már 125 szálloda minősítését befejezte, és 309-re gyarapodott a minősítésre regisztrált magyar szállodák száma. (Az akciós hotelszoba visszaüthet, nem csak az utazó, de hosszabb távon a szállodák szempontjából is.)
A cikk a Piac&Profit magazin életmód rovatában jelent meg.