Archie fülig samponban megértő szemekkel néz rám, miközben helyet foglalok mellette egy hokedlin. Az ápolt óriásuszkár nyugodtan tűri, ahogy Czirják Helga, a Pepita Kutyakozmetika társtulajdonosa alaposan végigcsutakolja. Gyakorlatlan szememnek úgy tűnik, hogy kimondottan élvezi a fürdőt.
– Sajnos, a legtöbb kutyus nem rajong a szolgáltatásainkért, pedig nagyon jót tesz nekik – mondja Czirják Helga, és hozzáteszi: – A nyírást sok kutya élvezi, de a szárítást a legtöbben nem. Ezért kérjük a gazdikat, hogy hozzák magukkal a kedvenc jutalomfalatot, játékot, amivel megnyugtathatjuk, leköthetjük a vendégeket – meséli, miközben Archie-t a fülei mögött is alaposan megtisztítja.
– Elvégeztem a szükséges tanfolyamot, majd megnyitottuk a társammal, Molnár Zitával az üzletet. Először mindketten félállásban dolgoztunk a saját szalonunkban. Két évbe telt, amire teljes állásban a kutyakozmetikának szentelhettük magunkat – meséli a négy évvel korábbi indulás történetét Czirják Helga.
Pedig a nyitást alaposan előkészítették. Felmérték, Budapest melyik területén nincs kutyakozmetika, van viszont kereslet a szolgáltatásra. Ezután kitették a táblájukat.
– Persze nemcsak vártuk a vendégeket, hanem komoly kampányba is fogtunk, elsősorban a közösségi oldalakon, és szórólapoztunk, illetve másképp is hirdettünk – hangsúlyozza a Pepita tulajdonosnője.
Mint mondja, azzal ellentétben, mint sokan gondolják, az indítás nem akkora hercehurca, és a működtetés sem akkora gond. Mindig van szabadidő két kutya között az adminisztrációra, és persze egy jó könyvelő sem árt.
– Már majdnem ötödik éve foglalkozunk a kutyusokkal, de még mindig nagyon szeretem csinálni, nem veszítette el a varázsát. Jobb a függetlenség az alkalmazotti létnél. Az, hogy nem kell senkinek sem magyarázkodnom, megéri a vállalkozással járó procedúrát – teszi hozzá.
Az indulás óta folyamatos a fejlődés. Szeretnének nagyobb helyiségbe költözni, mert azt tapasztalják, hogy akkora az igény, hogy akár hárman is dolgozhatnának, de még nem találtak megfelelő üzlethelyiséget. Messzire nem mehetnek, hiszen nagyrészt a környékről fogadják az ügyfeleiket. Jövőbeni terveik között pedig egy olyan szalon is szerepel, ahol a gazdi együtt szépülhet a kutyusával
– Kozmetikust se hasra ütésre válasszunk! Nézzünk körül az interneten, menjünk el személyesen az üzletbe, hiszen több órára arra az emberre bízzuk a kedvencüket – mondja Czirják Helga.
A jó kutyakozmetikusnak szerinte hatalmas a türelme, óriási a kutyaszeretete és alapos a szaktudása. Ők is folyamatosan képezik magukat, hiszen mindig vannak új eszközök, amelyeknek a használatát meg kell tanulni, mindig vannak új trendek, amelyeket követni kell, máskülönben lemaradnak a versenytársaik mögött. Eközben átnyalábolja Archie-t, és gyengéden szárogatni kezdi.
– Persze a fizikai erő sem árt, és ismerni kell a kutyák jelzéseit is, mikor készülnek harapni, mikor feszültebbek, mikor nyugodtak. Egyszer egy olyan kutyus harapott meg, amelyik semmilyen jelet nem adott. Erre nem lehet felkészülni, ez benne van a pakliban.
Először hobbi volt, aztán életmód, mostanra pedig üzlet is a “kutyázás” Karádi Róbert, a II. Kerületi Kutyaiskola vezetője számára. Egész nap terepen, kutyák között dolgozik, de azt vallja, elsősorban az emberekkel van dolga.