Van olyan marketingfelület, ahol egy kis- vagy középvállalat sikerrel felveheti a versenyt egy multinacionális céggel? Héjj Szilárd MarketingArc szerint a közösségi oldalak pontosan így működnek: minimális befektetéssel sok potenciális ügyfelet érhetünk el. A Piac&Profit marketingtanácsadója ehhez szolgáltat tippeket.
1. Ne féljünk a nagyoktól!
A szokásos reklámfelületeken (tv, rádió stb.) nem tudja felvenni a versenyt a nagyobb cégekkel, multikkal egy kkv, de a Facebook erre kiválóan alkalmas. Ugyanis sok multi rendelkezik Facebook vagy profillal, de elhanyagolják a rajongóikat, a Facebookot csak gondként kezelik. Ha jól kommunikálunk, odafigyelünk a rajongóinkra, ügyes, kreatív játékokat találunk ki, akkor sokkal sikeresebbek lehetünk a Facebookon, mint egyes multi cégek, amelyek konkurenciát jelenthetnek! Már több mint négymillió magyar regisztrált a Facebookra, így sok meglévő vásárlót és leendő vásárlót is elérhetünk kommunikációnkkal a közösségi oldalon!
2. Ne akarjunk túl sokat egyszerre!
Sok kkv úgy vág bele a közösségimédia-kommunikációba, hogy jelen van az összes felületen (Facebook, Twitter, Google+ stb.), teljesen feleslegesen. Önmagában a Facebook céges profil karbantartása, frissítése is igen komoly feladat, emellett a többi csatornával is foglalkozni már több munkatárs idejét is lekötheti. Nem beszélve arról, hogy a Google+ és a Twitter még nem került abba a stádiumba, hogy egy átlagos kkv kihasználhassa a lehetőségeit.
3. Ha nem megy, inkább kérjünk segítséget!
Beregisztrálni a Facebookra vagy a Twitterbe egy céges profilt, nem több, mint öt perc! Ezzel le is van tudva a közösségi kommunikáció legkönnyebb és legegyszerűbb része! Sok olyan céges profillal találkozhatunk, ami már több hete, hónapja nincsen frissítve, pedig sok rajongóval rendelkezik az adott cég, akiket valószínűleg pénzért tudott megszerezni (valamilyen gyűjtőkampánnyal). ilyenkor mindig felmerül a kérdés: nem pazarlás parlagon hagyni a rajongókat? Nem volt kidobott pénz a kampány? Ha nincs kellő humánerőforrása a cégnek a közösségi oldalak kezelésére, akkor inkább külső segítséget kell igénybe venni, számos online marketing ügynökség közül lehet választani.
4. Ne csak a közvetlen eladást hirdessük!
A közösségi média csatornái (Facebook, Twitter) nem arra szolgálnak ¨C nem csak arra! ¨C, hogy eladjunk, és a közvetlen vásárlásra szólító reklámokat toljunk az ügyfeleink arcába. Senki sem szereti, ha egy cég csak vásárlásra felszólító reklámmal talál meg minket. A Facebookkal kapcsolatban több kimutatás készült már arról, hogy azok a cégek, amelyek csak eladni akarnak a Facebook-on, nem járnak sikerrel!
További tippeket regisztrált olvasóink tematikus boxunkban olvashatnak!