Komoly változások jönnek a Google érdeklődési körön és tartózkodási helyen alapuló hirdetéseinél, a keresőóriás ugyanis új irányelveket vezet be, amelyeknek jól felfogott érdekében minden hirdetőnek be kell tartania. A Google szerint ugyan a jelenlegi irányelveknek megfelelő hirdetők szinte mindegyike meg fog felelni az új irányelveknek is, ugyanakkor ha az AdWords irányelvközpontban megjelennek az új irányelvfrissítések, érdemes őket átnézni, és meggyőződni arról, hogy továbbra is teljesítjük-e a bennük foglalt elvárásokat. (Ha nem tartjuk be az irányelveket, a Google letilthatja a hirdetéseinket. Nem ez lenne az első eset!)
„2016 májusa végén frissítjük az érdeklődésen alapuló hirdetésekre vonatkozó irányelveket, és a továbbiakban nem engedélyezzük a hirdetőknek a következő információk használatát a hirdetések felhasználókra irányuló célzásánál és a hirdetés tartalma sem csatlakozhat a következő témákhoz:
- emberi kapcsolatokkal kapcsolatos személyes nehézségek (például: gyászesettel kapcsolatos termékek és szolgáltatások)
- visszaélések és trauma miatti személyes nehézségek (például: családi erőszak áldozatainak nyújtott menedék vagy áldozatoknak nyújtott támogatási szolgáltatások)
- a felhasználó szociálisan kirekesztett társadalmi csoporthoz való tartozásának feltárása (például: bevándorlási szolgáltatások vagy jogi szolgáltatások menekültek számára)
- a felhasználó transznemű csoporthoz való tartozásának feltárása (például: transzneműek diszkriminációjával foglalkozó ügyvédek adatai).
Az érdeklődési körökön és helyen alapú hirdetésekre vonatkozó irányelvek
Adatvédelmi irányelvben jelezni kell, ha az AdWords alábbi funkcióit bármilyen módon hasznosítja a webhely vagy alkalmazás.
- remarketing;
- érdeklődési szegmensek;
- egyéni érdeklődési szegmensek;
- piacon belüli szegmensek;
- hasonló közönségek;
- demográfiai és földrajzi célzás.
Nem megengedett személyazonosításra alkalmas adatok használata remarketinglistákkal, cookie-kkal, adatfolyamokkal, vagy más névtelen azonosítókkal.
Nem megengedett semmilyen személyazonosításra alkalmas adat megosztása a Google rendszerével a remarketingcímke, vagy bármilyen, a hirdetéssel kapcsolatban álló termékadatfolyam segítségével.
Nem lehet elküldeni a Google-nak a pontos helyre vonatkozó adatokat az adott személyek előzetes engedélye nélkül.
A remarketinglista létrehozásakor nem használható semmilyen, a webhely látogatóival, vagy az alkalmazás felhasználóival kapcsolatos bizalmas adat, akár közvetlenül gyűjtötte, akár a látogató/felhasználó profilja vagy a webhelyen vagy az alkalmazásban tanúsított viselkedése alapján kapcsolta a felhasználóhoz azokat.
A listakészítéssel kapcsolatos korlátozások az egyes weboldalakra és a teljes webhelyekre vagy az alkalmazásokra egyaránt vonatkoznak.
A hirdetéstartalom nem utalhat arra, hogy személyazonosításra alkalmas vagy kényes adatokat ismer az oldal, vagy alkalmazás üzemeltetője.
A Google hirdetésen belüli feliratokkal hívhatja fel a felhasználók figyelmét az érdeklődésen alapuló hirdetésre.
A Google fenntartja magának a jogot arra, hogy jelezze a felhasználók részére, milyen remarketinglistákon szerepelnek, és hogy azok milyen domainnévhez kapcsolódnak.
Nem megengedett ezeknek az értesítéseknek a módosítása vagy elrejtése.
További követelmények
Az AdWords szolgáltatáson belüli remarketingkampányokban nem használhat a DoubleClick remarketingszolgáltatása (korábbi nevén Boomerang) révén létrehozott remarketinglistát vagy egyéb remarketinglista-szolgáltatást, kivéve, ha a listák forrásául szolgáló webhelyek és alkalmazások megfelelnek a jelen irányelvnek.
A kényes kategóriákra vonatkozó korlátozások az érdeklődésen alapuló hirdetésekben
A remarketinglisták vagy a hirdetések készítésekor nem használhatók fel a webhely látogatóinak vagy az alkalmazás felhasználóinak kényes információi. A jelen irányelvek tekintetében többek között a következő információk számítanak kényes információnak:
- felnőtt tevékenységek iránti érdeklődés, ilyen tevékenységekben való részvétel (így például alkohol, szerencsejáték, felnőtt társkeresés, pornográfia stb.);
- szexuális magatartás vagy irányultság, mint például egy felhasználó adott webhelyen tett látogatásából vélelmezett szexuális irányultsága;
- faji, vagy etnikai származás, például olyan webhelyekről vagy alkalmazásokból, amelyek a látogatóiktól faji vagy etnikai azonosítást támogató adatokat gyűjtenek;
- politikai vélemények vagy meggyőződések (az egyesült államokbeli szavazók nyilvánosan elérhető szavazóinak jegyzéke kivételével), például olyan webhelyekről vagy alkalmazásokból, amelyek emberektől támogató politikai véleményt kérnek, vagy ilyeneket gyűjtenek;
- szakszervezeti tagság, mint például egy felhasználó szakszervezeti webhelyen tett látogatása, vagy szakszervezeti alkalmazás használata;
- vallás vagy vallási meggyőződés, például olyan webhelyekről vagy alkalmazásokból, amelyek az emberek vallással vagy vallási meggyőződéssel kapcsolatos támogató adatait gyűjtik;
- a negatív pénzügyi információk vagy helyzetek, mint például a felhasználó alacsony hitelminősítésére vagy magas adósságterhére utaló információk;
- webhelyekről vagy alkalmazásokból származó olyan egészségügyi vagy orvosi adatok, amelyek egy adott egészségügyi vonatkozású csoportnak értékesítenek;
- 13 év alatti gyermek státusz;
- bűncselekmény elkövetésével vagy a bűncselekmény vélelmezett elkövetésével kapcsolatos például olyan információ, amely a felhasználó büntetett előéletére utal;
- válás vagy különélés például válóperes ügyvéd vagy válási tanácsadó webhelyéről vagy alkalmazásából.
- személyazonosításra alkalmas adatokat gyűjtő hirdetések megjelenítése;
- érdeklődésalapú hirdetés használata, illetve a remarketingcímke alkalmazása bármely olyan webhelyen vagy alkalmazásban, mely 13 év alatti gyermekeknek szól, vagy amely 13 év alatti személyektől a korukkal kapcsolatos információt kér be, illetve ilyeneket tárol.
- olyan remarketinglista vagy hirdetéstartalom létrehozása, amely kifejezetten a tiltott módszerek valamelyikével próbálja meg elérni az embereket;
- olyan hirdetési tartalom létrehozása, amely arra utal, hogy Ön ismeri a webhelylátogató vagy az alkamazásfelhasználó személyazonosításra alkalmas vagy kényes adatait, még ha a remarketinglistát ilyen információk használata nélkül is hozta létre;
- olyan termékek felvétele bármilyen adatfolyamba, melyek ezekbe a kényes kategóriákba esnek, mint például a gyógyszernek minősülő készítmények.
- Továbbá valamennyi, az AdWords tartalmi irányelvei által eleve tiltott hirdetés a remarketingkampányokban is tiltott.