Sajtót akarok, most!

Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. Sajtóelérési tippek következnek szakértőnktől.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

Cégvezetők álmodnak meleg tavaszi éjszakákon sajtótájékoztatókról, nulla forintos gerillamarketing-kampányokról, a cégről áradozó blogbejegyzésekről népszerű blogokban... aztán reggel fellapozzák az újságot, és megint valaki más van a Piac&Profit címlapján. Pedig rettentő jó lenne ott lenni, hiszen a befektető, a nagy ügyfél vagy a bizalmatlan tömeg ez alapján fogja felvenni a kapcsolatot a céggel – ha egyszer sikerül odáig eljutni.

Szomorú tény: egyikünk sem születik úgy, hogy értenénk a médiához. Éppen ezért egy induló vállalkozásnak éppolyan fontos egy nagyszerű sales-marketing csapat, mint valaki, aki tanult és/vagy csinált már PR-t. Így sem elkerülhetőek a “pusztába kiáltott szavak”, a sajtó nehezen mozdul, és rá kell érezni, melyik médium mit mikor tekint hírnek. Legyen tehát kitűnő sajtóanyagunk, nagyszerűen mesélhető sztorink, szép számaink – és jó adag türelmünk önmagunkhoz. Nem alkímia, megtanulható. És ha valaki jól csinálja, a sajtó lesz a leghálásabb – és nem utolsó sorban a legolcsóbb – marketingeszközünk.

Adjunk arcot és történetet neki

Fontos a cégnév, a gyönyörű logó, de a sajtóban sokkal fontosabb az emberi arc és az emberi történet. A LogMeIn-sztori egy lusta alapítóról szól, aki nem szeretett lépcsőt mászni. A Prezi-sztori néhány lelkes fiatalé, akik szebbet akartak egy átlagos ppt-nél. Egy kis HR-ügynökség, a CCAgency nevének két C-je onnan ered, hogy két frusztrált HR-szakember ipari mennyiségű kávé és cigaretta hatására döntött végül úgy, saját vállalkozást indít. Ha egy cégnek van izgalmas képviselője, jó sztorija, a sajtó máris örömmel látja őt egy interjúra.

A cégről szóló rész ebben a sztoriban lehet igencsak rövid is – a lényeg, hogy a szellemiség, az üzenet tökéletesen illeszkedjen a cég imázsához. A cégről szóló részt tehát úgy kell megfogalmazni, hogy ha egy twitter-bejegyzésnyire (140 karakter) vagy egy e-mail tárgyának megfelelő hosszra apad, akkor is értelmes maradjon.

Mindig az első két sor a legfontosabb

Kiküldött sajtóközleményeink több mint fele nem ér el ahhoz, akit igazán érdekelne. Senki nem ér rá a szerkesztőségben, mire elolvassák, már nem aktuális, vagy csak egyszerűen nem találják meg benne azt a bizonyos szikrát, amivel beindul az újságíró fantáziája. Éppen ezért érdemes arra koncentrálni, hogy a lényeg – már megint ez a fránya lényeg – a szöveg elején, twitter-bejegyzésnyi hosszúságban szerepeljen, rögtön utána pedig a kapcsolattartó telefonszáma, e-mailcíme. Hogy ha csak az első két sort olvasta el egy sietős szerkesztő, akkor is elérjen minket.

Mélyítsük el a digitális lábnyomunkat

Minél több felületen lehet találkozni a nevünkkel, annál nagyobb az esély arra, hogy véletlenül vagy direkt belénk szalad egy újságíró vagy egy blogger. Éppen ezért fontos, hogy a vállalkozás legyen jelen az online médiában (honlap, blog, esetleg Facebook-oldal, Twitter, LinkedIn, fórumok). Építsük ki ezeket. Jelenjünk meg iparági fórumokon, olvassuk és kommenteljük a releváns blogokat. Szerepeljen a nevünk – de legalábbis a képviselő neve és arca – olyan sok helyen, hogy már mindenki ismerősnek érezze, de ne tekintsék tolakodónak.

Végül pedig fokozatosan szélesítsük ezt a kapcsolati hálót és jussunk el oda, hogy már ne csak álmodozhassunk a megjelenésekről.

Cikkünk következő részében végigvesszük, milyen apró lépések vezetnek el a megjelenésig.

A cikk szerzője a Megoldás.Most munkatársa.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo