A Pokémon Go őrület miatt milliónyi fiatal felnőtt éli át újra a gyerekkorát. Pokémonok után kutatnak, virtuális edzőtermeket foglalnak el, és telefonjukon keresztül csatákat vívnak egymással. A jelenség különlegessége, hogy mindezt nem otthon, vagy útközben művelik, hanem az egész világban: a játékhoz ugyanis sétálni kell, és a való világban is létező helyszínekre menni a csatákhoz, vagy egy-egy ritka Pokémon elfogásához.
Kisvállalkozások világszerte keresik azokat a módszereket, amikkel magukhoz tudják csalogatni az egyre növekvő Pokémon Go játékosbázist. Egyre több kis cég sokszorozza meg a forgalmát azzal, hogy megszólítja a játékosokat, és a Pokémon Go-t használva új vásárlókat szerez.
Megmutatunk 6 vevőszerző módszert, amit sikeresen használtak már kkv-k a világon.
- PokéStopok és Gym helyszínek reklámozása a közösségi médiában. Még mielőtt megjelent volna a játék, a készítői már kijelölték azokat a pontokat a való világban, amik PokéStop vagy Gym helyszínként működnek. Egy amerikai állatkerben például több ilyen helyszín is található, amit büszkén reklámoznak a közösségi média csatornáikon keresztül. Az Instagram, Facebook, valamint Twitter követő játékosaik pedig már csak ezért is szívesen látogatnak el oda.
- Pokémon Go képernyőmentések reposztolása. Az Applebee’s étteremlánc retweetelte, és reposztolta a vendégei által feltöltött fényképeket, amiket játék közben készítettek, és bejelölték az éttermet a bejegyzésben. Ezzel a stratégiával két előnyt is szereztek: a potenciális látogatókhoz eljutott a hír, hogy milyen ritka vagy erős Pokémonokat lehet szerezni az Applebee’s helyszíneken, illetve arra bíztatta a követőiket, hogy posztoljanak magukról képeket Pokémont keresve az étteremben, mert azokat megoszthatja az étteremlánc az egész követőbázisával. Ezt a taktikát bármelyik kisvállalkozás alkalmazhatja, és ráadásul egy fillérbe sem kerül.
-
Csak róla szólnak a hírekA Pokémonok egyszer már rajzfilmként is felrobbantották a közbeszédet, most a kiterjesztett valóság érkezik velük, vagyis a Pokémon Goval a mindennapokba. A Nintendo játékában fura kis állatokat kell összegyűjtenünk, amelyekkel aztán megküzdhetünk mások állataival. A Pokémon Go annyiban előrelépés a korábbi hasonló játékokhoz képest, hogy a játékosnak valóban ki kell mozdulnia az utcára, ahol az okostelefon által létrehozott kiterjesztett valóságban kutatja a pokémonokat.„A Pokémon Go az új Tinder. Vadászat közben találkoztam egy lánnyal a parkban, azóta minden éjszakát együtt töltünk” – ez csak egy, a világot felforgató új játékkal kapcsolatos olyan bejegyzésekből, amelyek szerint sikerült elérni az eredeti célt: az emberek kimozdulnak és kapcsolatokat teremtenek a Pokémon vadászatnak köszönhetően. Családok, elhidegült párok játszanak együtt, minden szép és jó. Vagy mégsem?A játék totális őrületet okozott: egy floridai tévécsatorna élő adásába sétált be egy Pokémon-vadász kolléga, a Central Parkban pedig valóságos tömeghisztéria tört ki egy ritka példány miatt. Az app okozott már közlekedési balesetet, mivel valaki inkább egy fa mögött bujkáló szörnyecskére koncentrált az út helyett, és rablók is ráálltak az olyan gyanútlan áldozatokra, akik eldugott helyeken bujkáló szörnyecskéket keresnek.
- Ingyenes töltőállomások a játékosoknak. A Pokémon Go nem csak arról lett híres, hogy milyen élményt ad a játékosoknak, hanem arról is, hogy mennyire gyorsan képes lemeríteni egy telefont. Egy teljesen feltöltött mobil akár 2 óra játék alatt is teljesen le tud merülni, így a játékosoknak 2 választásuk van: vagy külső akkumulátort tartanak maguknál, vagy betérnek valahova feltölteni a telefonjukat. De gyakran mindkettő. Néhány helyi vállalkozás erre úgy reagált, hogy ingyenes töltőállomásokat helyeztek ki az üzleteikhez, vagy egyszerűen áramforrást biztosítottak a telefonok feltöltésére. Ezzel nem csak potenciális vásárlókat csalogattak be sikeresen az üzletbe, hanem erősebben is kötődtek a hálás játékosok az adott márkához.
- A játékhoz kötődő esemény szervezése. Erre már hazai példa is van, egy coworking iroda a “pokéwalk” nevű kialakulófélben levő jelenségre építve szervez egy rendezvényt a játékosoknak, ezzel ismertetve meg a márkanevet a játékosbázissal és a potenciális vásárlókkal. Az esemény találkozópontja természetese az iroda helyszíne, majd onnan indulnak el a játékosok a belvárosba egy közös pokémonvadászatra. Mivel az alkalmazás erősen épít a csapathoz tartozás, és a közösség élményére, így az sem ritka, hogy egy-egy ilyen eseményen több száz, vagy külföldön akár több ezer érdeklődő jelenik meg.
Nagy Gábor Growthery SEO agency