A LinkedInt nem véletlenül nevezik az üzleti élet Facebookjának, több mint 364 millió tagjával ez ma a világ legnagyobb szakmai alapú közösségi oldala. A napi LinkedIn használattal könnyen menedzselhetjük meglévő kapcsolati hálónkat és ismerőseink is könnyen megtalálhatnak minket. (Manapság általában is az internetet tartják a legalkalmasabbnak a kapcsolati háló kiépítésére, de azért a kézfogás nehezen helyettesíthető…)
A LinkedIn profilunk az online felületeken mutatott énmárkánk jelentős részét teszi ki, ezért érdemes vele legalább annyit foglalkozni, mint az önéletrajzunk összeállításával. (Az énmárka építés lépéseiről itt olvashat részletesebben.) Adunk öt alapvető tippet, amelynek segítségével tökéletes profilt építhetünk ki magunknak.
Ne hanyagoljuk!
Ha csak regisztráltunk az oldalra, de szemmel láthatóan nem foglalkozunk a profilunkkal, nem teszünk jó benyomást. Ezért legalább hetente egyszer posztoljunk egy cikket, vagy egy képet – szigorúan szakmába vágót! – hogy fenntartsuk magunkról a tájékozott, profi szakember imídzsét.
Használjunk profi képet!
Egy kép többet ér ezer szónál: ha valahol, akkor a közösségi oldalakon ez a mondás százszorosan igaz. Mivel a LinkedIn nem a Facebook, vagy az Instagram, itt fontos, hogy professzionális képet használjunk, ne pedig a nyaralás alatt készített vicces fotókat. (Hogy pontosan milyet, arról itt olvashat részletesebben!)
Ha egy jövendőbeli partner, munkáltató, vagy ügyfél megnézi a profilunkat és ott elavult információkat talál, mert nem vezettük át az új tevékenységeinket, munkahelyeinket, úgy érthetően azt a következtetést fogja levonni, hogy nem profival áll szemben – és így is fog kezelni minket. Ne feledjük el, hogy a LinkedIn profilunk nem más, mint egy élő, folyamatosan frissülő önéletrajz, így is bánjunk vele.
(A sikeres online jelenlét több pilléren nyugszik. Itt bemutatunk öt trendet, amelyet követni érdemes.)
Ne posztoljuk, ami nem illik oda!
Lehet, hogy nekünk a Szulejmán legfrissebb epizódja a hét csúcspontja, de ez a szakmai partnereinket szinte biztos, hogy nem érdekli (kivéve persze, ha a szórakoztatóiparban dolgozunk, és fontos megjegyzéseink vannak a témával kapcsolatban.) Kerüljük a politikai, vallási állásfoglalásokat is, mert ezzel számos jövendőbeli ügyfelet vagy befektetőt elriaszthatunk. A posztolásnál szigorúan szorítkozzunk a szakmai tartalmakra. Ez persze nem azt jelenti, hogy a LinkedInen nem adhatjuk önmagunkat, csak azt, hogy lehetőség szerint a profi önmagunkat adjuk.
Nem promóciós felület!
Vettek már részt olyan társalgásban, ahol, a beszélgetőpartner csak magáról beszélt? Ne mi legyünk azok a LinkedInen, akik betöltik ezt a szerepet. Fontos a cégünk, vagy a saját eredményeink sikereink vagy kudarcaink közzététele, de ne szorítkozzunk csak ezekre a posztjainkban.