Vállalkozónak senki sem születik (bár egyre többen tartják csábítónak ezt a szakmát), ez ugyanolyan szakma, mint bármelyik más és a szükséges tudáson kívül még sok olyan emberi tulajdonság is nélkülözhetetlen a sikerhez, amit nem tudunk úton-útfélen felcsipegetni. Vannak azonban olyan munkakörök, amelyekben megtanulhatjuk azt, ami ahhoz kell, hogy érvényesülhessünk az üzleti életben. Az Entrepreneur.com cikke segítségével ezekből mutatunk most ötöt!
Bolti eladó
Eladóként dolgozni nagyszerű lehetőséget kínál, hogy tapasztalatot szerezzünk az ügyfelekkel, akik betérnek hozzánk. Néhány hónap után eléggé megismerjük az embereket ahhoz, hogy egy-egy belépő viselkedéséből, fellépéséből rájöjjünk mit akar, mielőtt megszólalna. Ráadásul az elégedetlen vásárlókkal is kellő tapasztalatot szerezhetünk.
Gyorséttermi szakács
Minden vállalkozónak ki kellene próbálnia: nem itt fogjuk megtanulni a vállalkozó alapismereteket, de gyorsan, hiba nélkül kell hoznunk a minőséget. Itt megtapasztalhatjuk, hogy milyen nagy nyomás alatt dolgozni, több dologra figyelni egyszerre és teljesíteni a legkülönfélébb megrendeléseket.
Egy vállalkozó legfontosabb feladata, hogy a termékét, vagy szolgáltatását értékesítse, hogy meggyőzze a vevőket arról, hogy éppen az ő cégét válasszák. Erre az egyik legjobb tapasztalatszerzés egy értékesítői munka, méghozzá ezek közül is az egyik legkeményebb: a telemarketing. Ha itt sikeresen megtanuljuk, hogyan adjunk el egy terméket tökéletesen érdektelen ügyfeleknek, akkor vállalkozóként sem kell tartanunk attól, hogy nem fogunk értékesíteni.
Ügyfélszolgálatos
Ne legyenek illúzióink: az ügyfélszolgálaton dolgozni folyamatos tűzoltást jelent teljes munkaidőben. Az ide befutó vevőknek jellemzően valamilyen gondjuk van, így itt megtapasztalhatjuk a legrosszabb oldalukat: az elégedetlen, haragos ügyfelet. Ha megtanuljuk kezelni a problémáikat, akkor nagy lépést tettünk afelé, hogy vállalkozóként se ejtsenek kétségbe az ilyen helyzetek.
Kisfőnök
Mielőtt saját vállalkozásba fognánk, jó ha szerzünk vezetési tapasztalatot. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a saját alkalmazottainkkal megfelelően bánjunk, és jobb ha a tanulólépéseinket úgy tesszük meg, hogy van, aki felügyel minket és esetleg tanácsokkal is ellát.