Cégvezetési tanácsok cikkek

hirdetés

Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről?

Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről?

Minden munkáltató járt már úgy, hogy a felvett munkatárs nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel kapcsolatban Nemes-Nagy Szilvia saját tapasztalatát osztja meg velünk. Igaz történet következik, amelyből felismerheted, mennyire fontos a személyiségteszt és a referencia-ellenőrzés a cégvezetés gyakorlatában.
Új dolgozók toborzása helyett tartsuk meg a régieket

Új dolgozók toborzása helyett tartsuk meg a régieket

Sok cég még mindig az eszeveszett toborzásban látja a problémái megoldását, miközben néhányan kezdik felismerni, hogy a megtartás jelenti az új toborzást. Az értékesítésben már évtizedek óta rájöttek, hogy olcsóbb és gyorsabb a meglévő ügyfeleknek értékesíteni az újak megszerzése helyett.
Üzleti foci: hatékony vagy a pályán?

Üzleti foci: hatékony vagy a pályán?

Előre szólunk, ez a cikk nem a futballról szól, de szakértőnk szerint sok hasonlóságot lehet találni a cégvezetés és a foci között ezért nem is baj, ha mindannyian néhány percig focistának képzeljük magunkat…
Többet, magasabbra és gyorsabban

Többet, magasabbra és gyorsabban

Hol van már az önvizsgálatba merülő válság utáni gondolkodás, amikor minden magára valamit is adó cég honlapjára és zászlójára tűzte a „fenntartható fejlődés” jelszavát? Amikor beláttuk, hogy a teljesítmények korlátok nélküli növelése csak a következő krízisig tarthat? Most fellendülést érzünk és a célkitűzésekben ismét megjelennek a voluntarista és a mennyiségek növelésére irányuló elvárások, kiegészítve a szoros időbeli elérés követelményével. Sokszor hallom, ma már nem a nagyobb falja fel a kisebbet, hanem a gyorsabb a lassút.
Hatvan után el kell kezdeni elengedni

Hatvan után el kell kezdeni elengedni

A ’90-es évek elején itthon szinte senkinek nem volt piacgazdasági gyakorlata, sem egy-két évnél hosszabb vállalkozási tapasztalata. Aranyat ért, aki az üzlet minden területén a vezető partnere tudott lenni. De „generalista” megközelítés ma már nem nyerő.
hirdetés
Három dolog, amit NE delegáljunk

Három dolog, amit NE delegáljunk

Nem mer szabadságot kivenni, mert fél, hogy irányítása nélkül leállna a munka? Úgy érzi, hogy 0-24 órában elérhetőnek kell lennie? Ha pótolhatatlan, akkor vezetőként valamit elront. Azonban vannak olyan feladatok, amiket semmilyen körülmények között sem ildomos másokra bízni. Szakértőnk hármat is felsorol ezek közül.
A sikeres üzletember olyan, mint az élsportoló

A sikeres üzletember olyan, mint az élsportoló

Az íróasztalnál ülve vagy egy gyümölcsöző tárgyaláson keveseknek jut eszébe, hogy sikeres üzletemberként nem sokban különbözik az élsportolóktól. Pedig ahhoz, hogy valaki komoly sikereket érjen el az üzleti világban, jól teszi, ha a profi sporthoz nyúl inspirációért. Kenyeres András, a férfi vízilabda válogatott coach-a szerint az üzleti világ nem is olyan sokban különbözik a medence világától.
Kasszabarát tippek kezdő vállalkozóknak

Kasszabarát tippek kezdő vállalkozóknak

Az induló vállalkozásokkal sokszor akkor szalad el a ló, amikor már kezdenek csöpörögni a bevételek a kasszába. Tippjeink segítenek elkerülni néhány banális hibát, amik súlyosan veszélyeztetnék a még gyengécske kasszát.
Az Apple vezér üzenete a vállalkozóknak: "Ne csak a pénzért csináld"

Az Apple vezér üzenete a vállalkozóknak: "Ne csak a pénzért csináld"

Tim Cookot Amszterdamban a Startup Fest Europe-on hallgattuk arról, hogy az app-univerzum még csak az Ősrobbanásnál tart. Hogy Európába látogatva mindig úgy érzi, a jövő fényesebb, mint a jelen. És hogy az iPhone-t már Rembrandt is ismerte. Illetve Pieter de Hooch.
„Engedjétek szörfözni az embereimet!”

„Engedjétek szörfözni az embereimet!”

Egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé a világ legzöldebb túraruhamárkáját. A Patagonia története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak.
hirdetés

Generációváltás: könnyű csapdába esni

A magyar családi vállalkozások életében nem a szakemberhiány vagy az ügyfelek megtalálása jelenti a legnagyobb problémát, hanem a kiöregedő cégvezetői nemzedék pótlása – vélik a Human Map Vezetéslélektani és Menedzsmentmódszertani Központ szakértői.

Ki is kell érdemelni a vezetést

Sok hazai cég áll vezetőváltás előtt, hiszen a legtöbb, a rendszerváltás utáni években alapított vállalkozás vezetője már nyugdíjas korú. Hogyan érdemes nekifogni, milyen feltételeknek kell teljesülnie a sikeres átmenethez? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Szabó Zsolt Roland, a Corvinus Egyetem adjunktusának segítségével.

Öt munkakör, amit egy cégvezetőnek ki kellene próbálnia

Sokan anélkül vágnak bele a vállalkozásukba, hogy előtte más területeken kipróbálták volna magukat, pedig vannak olyan munkakörök, ahol elsajátíthatjuk a sikereshez szükséges készségeket. Ezekből mutatunk most ötöt.

Az ötlet nem elég: itt van tíz dolog, amin elbukhatunk

Sokan úgy gondolják, hogy elegendő az ötlet vagy a pénz ahhoz, hogy sikerre vigyék a vállalkozásukat, de ez tévhit. Tegyük félre a vezetői egónkat, és nézzünk szembe a 10 legnagyobb buktatóval.

Így vezethet a netes kor főnöke

Változó világunkhoz a vezetési stílusoknak is alkalmazkodnia kell a siker érdekében. A netes kor vezetője már a kollégákhoz is máshogy viszonyul. Lássunk egy jól működő, modern modellt!

Nyolc mondat, amit sose mondhat a főnök!

Durván bánni nem csak udvariatlan dolog a munkavállalókkal, hanem súlyos hiba is. Jelenleg ugyanis egyre súlyosabb problémaként jelentkezik a cégeknél a szakemberhiány és egy rosszul megválasztott mondat miatt könnyen elpártolhat tőlünk a dolgozónk. Mutatunk ezért nyolcat azokból a mondatokból, amiket soha, semmilyen körülmények között ne mondjunk ki.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

hirdetés

Költségkímélés

Új otthonbiztosítás lett fogyasztóbarát

Új otthonbiztosítás lett fogyasztóbarát

Megkapta a fogyasztóbarát minősítést a Magyar Nemzeti Banktól (MNB) a K&H Biztosító Zrt. otthonbiztosítása.

Pénzszerzés

Hol tartanak az óriási veszteség után a nyugdíjpénztárak?

Hol tartanak az óriási veszteség után a nyugdíjpénztárak?

A tavalyi gigantikus veszteség csaknem harmadát ledolgozták a nyugdíjpénztárak az első negyedév végére, azóta pedig még tovább javult a helyzet.

Jogi kisokos

Új világ kezdődik a kriptóknál az EU-ban

Új világ kezdődik a kriptóknál az EU-ban

Zöld lámpát kapott a kriptoeszközök piacának egységes európai uniós szabályozása.

Társadalom

Példátlan pofonváltás németek és oroszok között

Példátlan pofonváltás németek és oroszok között

Németországban bezáratják egy kivételével valamennyi orosz főkonzulátust.

Infokom

Pár éven belül tízből hat munkavállalónak átképzésre lesz szüksége

Pár éven belül tízből hat munkavállalónak átképzésre lesz szüksége

Az MI és más diszruptív technológiák elterjedésének munkahelyekre gyakorolt hatása a következő öt év során nettó pozitív lehet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo