Öt munkakör, amit egy cégvezetőnek ki kellene próbálnia

Sokan anélkül vágnak bele a vállalkozásukba, hogy előtte más területeken kipróbálták volna magukat, pedig vannak olyan munkakörök, ahol elsajátíthatjuk a sikereshez szükséges készségeket. Ezekből mutatunk most ötöt.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Vállalkozónak senki sem születik (bár egyre többen tartják csábítónak ezt a szakmát), ez ugyanolyan szakma, mint bármelyik más és a szükséges tudáson kívül még sok olyan emberi tulajdonság is nélkülözhetetlen a sikerhez, amit nem tudunk úton-útfélen felcsipegetni. Vannak azonban olyan munkakörök, amelyekben megtanulhatjuk azt, ami ahhoz kell, hogy érvényesülhessünk az üzleti életben. Az Entrepreneur.com cikke segítségével ezekből mutatunk most ötöt!

Bolti eladó

Eladóként dolgozni nagyszerű lehetőséget kínál, hogy tapasztalatot szerezzünk az ügyfelekkel, akik betérnek hozzánk. Néhány hónap után eléggé megismerjük az embereket ahhoz, hogy egy-egy belépő viselkedéséből, fellépéséből rájöjjünk mit akar, mielőtt megszólalna.  Ráadásul az elégedetlen vásárlókkal is kellő tapasztalatot szerezhetünk.

Gyorséttermi szakács

Minden vállalkozónak ki kellene próbálnia: nem itt fogjuk megtanulni a vállalkozó alapismereteket, de gyorsan, hiba nélkül kell hoznunk a minőséget. Itt megtapasztalhatjuk, hogy milyen nagy nyomás alatt dolgozni, több dologra figyelni egyszerre és teljesíteni a legkülönfélébb megrendeléseket.

Lejár a lelkes amatőrök kora
Bár a családi vállalkozások továbbra is dinamikus és rugalmas üzleti szegmensnek tekinthetők, a verseny egyre intenzívebb, növekszik az árleszorító hatás, a változás egyre gyorsabb, ráadásul a csupán 16 százalékuk számol be jól megtervezett utódlási folyamatról.
Telemarketinges

Egy vállalkozó legfontosabb feladata, hogy a termékét, vagy szolgáltatását értékesítse, hogy meggyőzze a vevőket arról, hogy éppen az ő cégét válasszák. Erre az egyik legjobb tapasztalatszerzés egy értékesítői munka, méghozzá ezek közül is az egyik legkeményebb: a telemarketing. Ha itt sikeresen megtanuljuk, hogyan adjunk el egy terméket tökéletesen érdektelen ügyfeleknek, akkor vállalkozóként sem kell tartanunk attól, hogy nem fogunk értékesíteni.

Ügyfélszolgálatos

Ne legyenek illúzióink: az ügyfélszolgálaton dolgozni folyamatos tűzoltást jelent teljes munkaidőben. Az ide befutó vevőknek jellemzően valamilyen gondjuk van, így itt megtapasztalhatjuk a legrosszabb oldalukat: az elégedetlen, haragos ügyfelet. Ha megtanuljuk kezelni a problémáikat, akkor nagy lépést tettünk afelé, hogy vállalkozóként se ejtsenek kétségbe az ilyen helyzetek.

Kisfőnök

Mielőtt saját vállalkozásba fognánk, jó ha szerzünk vezetési tapasztalatot. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a saját alkalmazottainkkal megfelelően bánjunk, és jobb ha a tanulólépéseinket úgy tesszük meg, hogy van, aki felügyel minket és esetleg tanácsokkal is ellát.

Öt érv, amiért minden vállalkozónak nyelvet kéne tanulnia
A magyar emberek nagy többsége nem beszél az anyanyelvén kívül semmilyen nyelven, és a kormány sem egyértelműen áll a nyelvoktatás mögött. Ugyanakkor a mai versenyben egy vállalkozó szinte biztos, hogy lemarad, ha nem beszél semmilyen nyelven.
 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo