Szomorú, de sokak által ismert tény, hogy Magyarországon az újonnan alapított cégek 40 százaléka elbukik az első évben, 80 százalékuk pedig nem éli túl az első öt évet. Fehér Tímea, az Első Magyar Családmentor kft. ügyvezetője összeszedte az induló vállalkozások legnagyobb buktatóit.
"Sokan úgy gondolják, hogy elegendő egy ötlet vagy pénz ahhoz, hogy vállalkozást csináljanak. Ráadásul a vállalkozási ismereteket sem tanítják, így sokszor fogalmuk sincs, hogyan kellene hozzáfogni egy vállalkozás létrehozásához és az mivel jár (idő, pénz, szaktudás, stb.). Nem árt, ha tisztában vannak azzal, hogy egy ötlet még nem elegendő egy vállalkozás létrehozatalához, ez csupán 5 százalékát teszi ki. Ha van rá pénze már sokkal könnyebb út a megvalósuláshoz, de tervezés, vállalkozói ismeretek, jó munkaerő, kapcsolatok, partnerek, a piac feltérképezése nélkül csak veszteség, sikertelenség, és kidobott pénz az egész és a befektetett időt és munkát se hagyjuk figyelmen kívül. Bizonyára ismerősen hangzik, hogy mennyit dolgoztam, mindent megtettem és nem sikerült” – vélekedett Fehér Tímea.
Felmerül a kérdés: tényleg mindent megtettünk? Tisztában kell lennünk azzal, hogy minden vállalkozás elindítása már az első pillanatban (cégalapítás) anyagi ráfordítást igényel. „Tervezés nélkül sokszor azt tapasztaljuk, hogy mire elindulna a vállalkozás, már elfogyott a pénz és nincs se anyagi, se emberi erőforrás, így már nincs idő kivárni az eredményt. A tervezéskor általában kiderül, hogy mennyire életképes a vállalkozás, így sokkal jobb még az elején meghozni egy negatív döntést, mint felvállalni egy hatalmas adósság állományt és megvárni, míg fizető képtelenné válik a cég" - mondta a szakember, aki szerint az induló vállalkozásoknak megoldást jelenthet egy cégmentori szolgáltatás.