Habár a Facebook a tavalyi év folyamán egyre nehezebbé tette a cégeknek, hogy elérjék a rajongóikat, a vállalkozások többsége még mindig úgy vélekedik, hogy megéri aktívan jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon. Nem véletlenül, hiszen relatíve még mindig olcsón érnek el hatalmas fogyasztói bázist. Ennek ellenére éles különbség figyelhető meg azok között akik profin használják a legnagyobb közösségi oldal marketingeszközeit és azok között, akik még csak most tanulják a közösségi marketing csínját-bínját. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő ezek közül gyűjtött össze néhányat.
A profik a Facebookra közvetlenül töltik fel a videókat, nem csak belinkelik
Sokat beszélünk a videókról, és arról, hogy egyre fontosabbak. Viszont nem mindegy, hogy hova töltjük fel. Aki ki szeretné használni a Facebook összes lehetőségét, az a videót a Facebookra tölti fel közvetlenül, nem pedig csak belinkeli a YouTube-ról. Ez persze közel sem azt jelenti, hogy csak Facebookra kell feltölteni a videót! Aki profi, a videót több felületen használja, és irányítja köztük az embereket.
A profik a Facebook segítségével vizsgálják a célcsoportjukat
Aki profi, az használja az Audeince Insights-ot is, amivel egy-egy termékkör iránt érdeklődőket is lehet vizsgálni vagy akár az offline vásárlókat is.
A profik nem trükköznek az algoritmussal
A Facebook folyamatosan frissíti az algoritmust. Nem havonta, hanem gyakorlatilag naponta változik, mi alapján mennyi elérését kaphatnak üzeneteink. Kevesen képesek minden apró változásra reagálni, és keveseknek van rá tényleg szükség. Tulajdonképpen egy dologra kell figyelni: a célcsoportra.
A profik a mobilos megjelenésben gondolkodnak elsőként
A Facebook felhasználók több, mint 60 százaléka naponta használja mobilról a rendszert. Magyarországon is. Vagyis nagy esély van arra, hogy a posztunkat villamoson, iskolában a pad alatt, vagy egy meetingen ülve olvassák Éppen ezért fontos, hogy: olyan tartalmat osszunk meg követőinkkel, ami felkelti a figyelmet még zavaró körülmények esetén is illetve ha átvezetjük a rajongót a céges honlapunkra, akkor az is jól működjön mobileszközökről böngészve.
A profik nem tiltakoznak a hirdetések ellen, hanem mindent kihoznak belőlük
Ha szükséges rossznak tekintjük a Facebook hirdetéseket, az nem jó hozzáállás. Gondoljunk úgy a Facebook hirdetésre, hogy egy kulcsot kapunk, amivel azt az ajtót nyithatjuk ki, ami az ügyfeleinkhez vezet. Az ügyfeleinkről pedig sokat tud a Facebookeű és ehhez a hatalmas tudásbázishoz mi is hozzáférünk. Építsük bele a hirdetéseket a stratégiánkba és a büdzsénkbe is! (Ráadásul nem is mindegyik hirdetést bonyolult kezelni: adunk néhány tippet a legegyszerűbb hirdetéstípus használatához!)