Öt adat, ami nélkül nincs sikeres webshop

Egy webáruház tulajdonosának rendszeresen olyan döntéseket kell meghoznia, amelyek hatással lehetnek webáruháza hosszú távú jövőjére. Az ilyen döntéseknél azt tanácsoljuk, hogy próbáljunk meg inkább az adatokra támaszkodni, és elkerülni a megérzéseket. Mutatunk öt mérőszámot, amelyet követve megalapozott döntést hozhat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Adatokból egy átlagos webshopnál rengeteg van, ezért nem mindegy, mit is vizsgálunk meg egy-egy döntés meghozatalakor. Sokan talán ezért is ódzkodnak a Google ingyenes analitikai szoftverének használatától, a Google Analytics-től, mert első ránézésre a rengeteg nézet és menüpont kissé ijesztő lehet. Pedig ha jobban megismerjük, máris egy rakás hasznos tippel szolgál nekünk, hogyan javíthatunk webáruházunk hatékonyságán. A Webshop Experts szakértőinek segítségével mutatunk öt hasznos, Analytics-ből kinyerhető kulcsadatot amelyeket egy webáruház tulajdonosnak érdemes megvizsgálnia napi, heti, havi szinten.

Sajnos sok cégvezető még mindig a megérzések alapján dönt!

Kép: Pixabay

Tranzakciók

Egy webáruház elsődleges célja, hogy vásárlásra ösztönözzön, és termékeket értékesítsünk a segítségével. Ezért nyilván mondanunk se kell, hogy ez a mutató már napi szinten is érdekes. Egy adott napot érdemes összehasonlítani az előző hét ugyanazon napjával, hiszen a hét különböző napjain eltérő intenzitással vásárolnak az emberek. Emellett célszerű megvizsgálni ezeket órás bontásban, hogy ehhez igazíthassuk mondjuk kampányainkat is.

Ez kell egy sikeres webáruház kialakításához
Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat?
Konverziós ráta

A konverziós ráta az egyik, ha nem a legfontosabb mérőszáma egy webáruház teljesítményének. Napi követése arra nem elég, hogy egy kampány vagy a weboldalon végrehajtott optimalizáció eredményét értékeljük, de arról mindenképpen visszajelzést ad, hogy a weboldalunk jól működik-e, és nem léptek-e fel a felhasználói élményt rontó problémák. Ez az a mérőszám, amelynek rendszeres elemzésével hatékonyabbá tehetjük webáruházunkat.  Ezért ne csupán az egész webáruházra nézve vizsgáljuk meg a mutatót, hanem különböző aspektusokból. Például elemezhetjük a látogatók forgalmi forrása, demográfiai és geográfiai jellemzői, vagy mondjuk a böngésző típusa alapján is.

Termék bevétele

Ez az egyes termékek értékesítéséből származó bevétel, amit az eladott mennyiség és a termék árának szorzatából kapunk. Fontos követni, mivel így láthatjuk, mely termékek hozzák a legnagyobb bevételt, vagy épp ellenkezőleg, a vásárlók mely termékeket veszik kevésbé. Segít azonosítani azokat a termékeket, amelyeket érdemes hirdetni, valamint mérhetjük vele az árakciók teljesítményét is.

5 konverziónövelő tipp webshopoknak
Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk.
Munkamenetenkénti érték

Különösen akkor hasznos mutató, amikor a források/csatornák teljesítményét szeretnénk összehasonlítani. Másképp fogalmazva, ez az adat megmutatja, hogy mennyit ér meg nekünk egy adott forrásból érkező látogató. Mondanunk sem kell, hogy milyen fontos ez az adat a hirdetéseink kapcsán, ahol forintra meg tudjuk mondani, hogy mennyibe kerül nekünk egy látogató. Csak annyi a dolgunk, hogy egymás mellé tesszük a számokat, és optimális esetben elégedetten nyugtázzuk, hogy több bevételünk van egy átlagos látogatóból, mint amennyibe kerül megszerezni őt.

Landoló oldalak konverziós rátája

A landoló oldalak a legfontosabb oldalak közé tartoznak egy webáruházban, ezért a teljesítményüket fokozottan nyomon kell követnünk. Használjuk ezt a mutatót, hogy megnézzük milyen arányban vásároltak azok, akik meglátogattak egy adott landoló oldalt. Ez megmutatja nekünk mennyire hatékonyak a céloldalaink, mely oldalak eredményeztek konverziót, és idővel hogyan változik az egyes oldalak teljesítménye.

További fontos mutatószámokat és jó tanácsokat itt találhat!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo