Varga Árpád, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnökhelyettese szerint azonban nem annyira rossz a helyzet, mint látszik, az utóbbi három napon már megkétszereződött az igénylők száma, s arra számítanak, ezután gyorsuló ütemben bővül. Már csak azért is, mert e nélkül nem lehet megrendelni a pénztárgépeket, és ez feltétele a gépenként 50 ezer forintos állami támogatás igénybevételének is.
A NAV honlapján közzétett regisztrációs nyomtatványon egyúttal jelezni lehet a támogatási igényt is. A tanúsítványt öt-nyolc nap alatt megkapja az igénylő, amit oda kell adni a pénztárgép-forgalmazónak, s ő igényli majd az adóhatóságtól az 50 ezer forintot. Ha valaki nem kér támogatást, a kódra akkor is szükség van, mert anélkül nem lehet megrendelni a pénztárgépet.
Az elnökhelyettes felhívta a figyelmet arra, hogy az adóhatóság a szeptember 1-jei határidő után megkezdi annak ellenőrzését, hogy az érintettek rendelkeznek-e online pénztárgéppel, ha pedig nem, regisztráltatták-e magukat. A kód meglétét úgy tekinti a NAV, még ha nem is kapta még meg a pénztárgépét, hogy az adózó mindent megtett kötelezettsége teljesítése érdekében, hiánya esetén azonban mulasztási bírságot szabhat ki.
Varga Árpád elmondta, a jövő héten a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) kérésére országos konzultációsorozatot indítanak, ennek keretében ismertetik az online pénztárgép rendszerének működését, az adóügyi ellenőrzés menetét. Eddig már közel negyven helyszínre hívták a NAV szakértőit. Közölte azt is, hogy eddig három, az állami adóhatósággal online adatkapcsolatra képes gép kapta meg az engedélyt a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivataltól. A Magyarországon bevezetendő online pénztárgépes rendszer biztonságosabb a más országokban bevezetetteknél - válaszolta az elnökhelyettes arra a felvetésre, hogy nem lett volna-e egyszerűbb és gyorsabb átvenni valamelyik már működő megoldást.