Ezentúl nem lehet ösztönözni az embereket közösségi plugin használatára vagy oldallájkolásra, ideértve a díjak felajánlását, a „kapu” alkalmazásokat vagy az olyan alkalmazásokat, amelyek más tartalmat mutattak az embereknek attól függően, hogy lájkolták-e a Facebook oldalt vagy sem. Ez leginkább azokat az akciókat érinti, ahol a cégek valamilyen ajándéksorsolást hirdettek, amelynél az oldal követése kötelező eleme volt az alkalmazás elérésének és így az indulásnak is – figyelmeztetett Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő legfrissebb blogbejegyzésében. (Legutóbb áprilisban csapott le a Facebook a lájkgyűjtögető oldalakra.)
Viszont továbbra is ösztökélhetjük az embereket arra, hogy jelentkezzen be az alkalmazásunkba, vagy regisztráljanak be egy helyre ahhoz, hogy részt vegyenek egy nyereményjátékban az alkalmazás Facebook-oldalán. A döntés célja a Facebook indoklása szerint, hogy minőségi kapcsolatok épüljenek, és a cégek olyan embereket érjenek el, akik fontosak a számukra. (Sok cég ugyanis még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)
Tehát a promóciós játékoknál már regisztrációt szabhatunk feltételül, a lájkolást maximum kérhetjük vagy felajánlhatjuk, de nem lehet feltétele a promóciónak. A változás mától él az új alkalmazásoknál, a régi alkalmazásokat november 5-ig kell frissíteni.