A túlbonyolított rendszerek igazi 22-es csapdáját okoznak a cégvezetőknek. Azok a menedzserek ugyanis, akik amúgy is túlhajszoltak és a stresszesek a rájuk nehezedő munkamennyiség alatt, nem rendelkeznek elég idővel, hogy a problémákat felgöngyölítsék.
A legfontosabb, hogy a cég vezetői kidolgozzanak egy olyan stratégiai keretet, amivel le tudják küzdeni a komplexitás által okozott gondokat a saját tempójukban, módszerükkel és sebességükkel. Ehhez ajánlunk hét szempontot, melyek végrehajtása bármilyen sorrendben történhet, attól függően, hogy mely területen lehet a leghatásosabb és leggyorsabb eredményt elérni. Persze a végső sikerhez végig kell járni a létra mind a hét fokát.
- Irtsuk ki a gazt! A legegyszerűbb módja az egyszerűsítés megkezdésének a legfeleslegesebb szabályok, hozzáadott érték nélküli és időrabló tevékenységek kigyomlálása, amelyből a legtöbb cégnél rengeteg található. Nézzen utána, hány embernek kell egy beszerzést aláírnia, vagy hány ember tekint át egy-egy konferenciára szánt céges prezentációt. Ha néhány feladatot le tud építeni, vagy dedikálni tud egy-egy felelősnek, máris nagy lépést tett afelé, hogy energiákat szabadítson fel a nagyobb egyszerűsítési feladatokra.
- Kívülről befelé közelítsük meg a problémákat! Minden egyszerűsítés végső célja, hogy az ügyfelek magasabb értékhez jussanak általa. Éppen ezért a változtatások fő szempontja annak tisztázása, hogy az ügyfelek mit akarnak és mi mit tehetünk, hogy ezt minél sikeresebben tudjuk nyújtani számukra.
-
14 dolog, amit meg kell tenni az ünnepek előttBár még csak október közepe van, érdemes felkészülni az év végi teendőkre, hogy a jövő év sokkal szebb legyen, mint az idei volt.Tovább a cikkre
- Keressük meg a legrövidebb utat! Amikor megvan, mi is a valós cél, dobja ki az útvonaltervből a felesleges állomásokat, redundanciákat, hurkokat, és karcsúsítson a folyamatokon, amennyire csak lehet.
- Ne legyünk mindig kedvesek! A túlbonyolításhoz vezető út egyik minőségi építőköve a félelem, hogy fellépjünk a rossz céges gyakorlattal szemben. Ez különösen igaz, ha a beosztottak nem mernek fellépni főnökeikkel szemben, akik feleslegesen bonyolítják a dolgokat értelmetlen meetingekkel, nem megfelelően kiosztott feladatokkal, felesleges e-mailekkel és a többi menedzserpraktikával szemben. Hogy megakadályozza a cégben e tendencia elharapódzását, szervezzen kötetlen találkozókat, ahol kifejezetten bátorítja a kollégákat arra, hogy elmondják, mi nyomja a szívüket.
- Csökkentsük a szinteket! Ahogy a szervezet nő, egyre több szintű menedzsmentre lesz szükség, ám ez könnyedén oda vezethet, hogy a végén minden két beosztottra egy vezető jut. Ilyenkor már a menedzsment tagjai nem a munkát szervezik és felügyelik, hanem egymással versengenek, ki végez jobb munkát, ami általában a beosztottak felesleges vegzálásában merül ki. Ez rombolja a morált, és extra munkát okoz. Érdemes ezért néha átnézni a céges struktúrát, és a szükséges szintűre csökkenteni a menedzsment méretét.
- Ne hagyjuk újra elburjánzani a felesleget! Sose feledje, a komplexitás olyan, mint a gaz, ha nem fordít időről időre energiát a kiirtására, felbukkan újra. Éberen vigyázza szervezetét, és ha felüti a fejét a vész, csapjon le kíméletlenül.