Időt, energiát, pénzt és értékes munkaerőt pazarolni a közösségi médiára csak azért, hogy „legyen valami az oldalon”, nem szabad. Ha olyan tartalmat készítünk, amivel nem tudjuk világosan meghatározni, hogy milyen üzleti célunkat szolgálja, ne tegyük közzé! „Bár sokan úgy hiszik, az emberek nem csak szórakozni járnak a közösségi oldalakra” – hívta fel a figyelmet Szombati Orsolya online marketingszakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.
A cuki állatos kategóriába tartozó videók-posztok ugyan nagyobb aktivitást tudnak elérni, de mielőtt ilyen tartalmakat jelenítenénk meg, három dolgot alaposan fontoljunk meg: vajon belefér a cégünkről kialakult képbe sallangtartalom? Hoz valamilyen hasznot a cégünknek? Mennyi időt rabolt el feleslegesen?
Mit érdemes posztolni a céges oldalra, hogy növelje a bizalmat, megismertesse a termékeit, kétirányú kommunikációt tudjon folytatni a célcsoportjával?
Olyan blogcikkeket, amelyek bemutatják a cég életét, a termékek használatát, strapabíróságát, és amelyek tartalmaznak feliratkozási lehetőséget. Ha már sikerül olvasókat áthozni a közösségi felületről a saját honlapunkra, ragadjuk meg az alkalmat, és kérjük el az e-mail címüket, ezzel adatbázis építésbe is foghatunk.
Rövid termékleírásokat jó minőségű fotókkal
Videóbemutatókat a cég szereplőiről, a cég mindennapjairól. A videóknál érdemes szem előtt tartani, hogy a Facebookra feltöltött videók jobb organikus elérést kapnak, mint a belinkelt videók.
Témába vágó cikkeket külső forrásokból.
Villámtippeket
Extrém, meghökkentő, vicces felhasználási módjait a terméknek (pl. egy vicces lábtörlő bemutatása jobb, mint egy zászló vagy egy romantikus ajándék).
Nyereményjátékokat releváns nyereményekért (a termékért, a szolgáltatás próbalehetőségéért vagy a keresztmarketing partnereink termékeiért, ahol azonos a célcsoport), hogy ne híguljon fel a rajongói tábor a potyázókkal.
Kuponokat, amelyeket a céges honlapról tölthetnek le e-mail címért!
Könyvajánlókat, amelyek a témakörben érdekesek lehetnek a vásárló számára.
Életképeket, például min dolgozunk éppen?