Mire jó valójában a CRM?

Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:MiniCRM

Reagáljon azonnal a megkeresésekre!

CRM rendszerrel néhány kattintással lehet űrlapot létrehozni weboldalon. Így, ha valaki az űrlapon keresztül megadja elérhetőségi adatait, azok egyből bekerülnek a CRM-be. Beállíthat automatizmust arra az esetre, ha valaki regisztrál, így az értékesítő kollégák azonnal emlékeztetőt kapnak az elvégzendő új feladatról. Ha ezt követően rövid időn belül felkeresik az érdeklődőt, ő úgy fogja érezni, hogy figyelnek rá és nagyobb eséllyel fog az Ön terméke mellett dönteni.

Rögzítse az összes ügyféladatot!

A CRM rendszer bevezetése előtt összegyűjtött ügyféladatokat nem egyenként, kézzel kell felvinnie a rendszerbe, mivel Excel táblázatait egyszerűen betöltheti a CRM-be. Ügyfelei adatlapján bármilyen üzletileg szükséges információt rögzíthet. Így egy tárgyaláson bármikor, bármilyen adatot ki tud keresni okostelefonjáról is, vagy egyszerűen rögzíthet újakat. De nem csak üzleti információkat rögzíthet. Ha például egyik ügyfele azt mondta a legutóbbi beszélgetéskor, hogy néhány napig nem lesz elérhető, mert külföldre utazik, kérdezzen rá a következő beszélgetéskor, hogy jól telt-e a szabadság. Így ügyfele VIP ügyfélnek érezheti magát és szívesebben vásárol Öntől.

Legyen naprakész!

Ha teendőit CRM-ben vezeti, semmiről sem fog megfeledkezni, mert a rendszer jelzi az éppen aktuális feladatát. Így akár hónapokra előre rögzíthet teendőket az adott ügyfél adatlapján saját maga vagy munkatársai számára. Nem csak számítógépén, hanem okostelefonján is láthatja teendőit. Ha elvégezte a feladatot, írja le a megbeszélt részleteket és zárja le, így építve az ügyféltörténetet.

Az előzményekből pontosan látható lesz később is, hogy az ügyfél mit vásárolt és mi iránt érdeklődött. Ezeket az információkat felhasználva a megfelelő időben ajánlhat számára további termékeket, amire valóban szüksége lehet.

Hogyan segít a CRM az értékesítésben?
Az értékesítőknek kiemelten fontos szerepe van egy vállalkozás életében, hiszen az ő feladatuk meggyőzni a potenciális vásárlókat arról, hogy valóban az adott cég termékeire van szükségük. Így az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. De mit segíthet ebben a CRM rendszer? Szakértőnk elmondja!
Egy CRM rendszer az egész értékesítő csapat munkáját is megkönnyíti azzal, hogy a benne tárolt adatok a csapat összes tagja számára elérhetők. Így, ha az egyik értékesítőt helyettesíteni kell, a másik kolléga számára sem fog nehézséget jelenteni az, hogy fel kell venni egy ügyféllel a kapcsolatot, mivel az adatlapján minden eddig megbeszélt részletet megtalál. Ehhez hasonlóan az éppen távozó kolléga korábbi ügyfeleit is könnyebben tudja átvenni az utódja.

Elemezzen, szűrjön!

A rögzített ügyféladatok alapján könnyen elemezhető riportokat készíthet. Szűrők használatával pedig különböző szempontok alapján csoportosíthatja ügyfeleit. Az így elkészített listákra küldhet email vagy sms üzeneteket.

Mivel a marketing szorosan összefügg az értékesítéssel, a marketing kampányok indításához is szükség van egy naprakész ügyféladatbázisra, amit az értékesítő kollégák folyamatosan töltenek fel információval. A szűréssel összeállított célcsoportoknak küldhet tömeges sms vagy email üzenetet azonnal, vagy egy meghatározott időpontban.

Miért CRM?

Több ideje marad az igazán fontos dolgokra. Csökken az adminisztrációval eltöltött idő, mivel nem egy email fiókban kell kutatni az információk után, és régebbi adatait is tömegesen töltheti be CRM rendszerébe. Rövidebb idő alatt kereshet ki információkat, ha az ügyfeleivel kapcsolatos összes adatot, teendőt egy átlátható adatbázisban tárolja.

Segít növelni árbevételét. Nem lesznek elkallódott árajánlatok. Pontosan láthatja, hogy az ügyfél mit vásárolt eddig és mi iránt érdeklődött, ezért célzottan ajánlhat további termékeket számára, a megfelelő időpontban.

Megkönnyíti a marketing és az értékesítő csapat együttműködését. A marketingesek egy naprakész adatbázisra támaszkodhatnak, amit az értékesítők folyamatosan töltenek fel adatokkal. Az értékesítők pedig tájékozódhatnak az éppen futó kampányokról.

Ha az eredmények nem úgy alakulnak, ahogy eltervezte, a könnyen elemezhető riportokból megtudhatja, mi az, amit jól csinált és mi az, amin változtatni kell. Ezen kívül a bevételt is pontosan láthatja.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo