Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?

Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uborkaszezon nem jelent feltétlenül kényszerpihenőt  – Kép: SXC

Amikor egy kicsit enyhül a forgalom, és a vevőkkel való kapcsolattartás is lazább lesz, végre van idő olyan dolgokra, amikre a pörgős időszakokban nincs. Ilyen a marketing is. Nézzük meg néhány pontban, milyen hasznos marketingeszközök bevezetésére, újraindítására alkalmas ez a pár nyári hónap.

Honlapfrissítés

A honlap frissítése, karbantartása szinte a legelhanyagoltabb területek egyike. Pedig, ha azt akarjuk, hogy valami haszon is legyen abból, hogy elkészült a weblapunk, bizony a tartalomfrissítés alapvető. Ha évek óta ugyanaz az unalmas honlap látványa fogadja a vevőinket, látogatóinkat, nem sok esély van rá, hogy érdekesnek találják a céget. Tudomásul kell venni, hogy az 5 évvel ezelőtt készült tartalom és dizájn már elavultnak számít a neten.

Adatbázis-építés, adatbázisszerviz

Általában a legtöbb cégnek van miből adatbázist építenie. Vannak visszatérő ügyfelek, törzsvásárlók, kisebb vevők, nagy megrendelők, árajánlatkérők, érdeklődők stb. Egész évben nem biztos, hogy volt rá idő összegyűjteni és táblázatba rendezni őket. De most, amikor egy kicsit jobban ráérünk, érdemes előszedni a számlákat, iratokat, árajánlatokat, és kigyűjteni a fontos információkat. És ami még fontos: ha ez már megvan, akkor kezdjük is el használni, mondjuk mindjárt ősszel.

Reklámanyagok előkészítése az őszi, téli reklámkampányhoz

Van élet a nyár után. Célszerű már most ötletelni, mi lesz, ha a nyári hónapok eltelnek. Remek alkalom kitalálni, megtervezni, előkészíteni a reklámanyagokat, gondoljunk arra, hogy ha újra elindul az üzleti élet, szinte biztos, hogy már nem lesz rá elég idő.

Új termékek, csomagok

Mi a különbség az imázs és az arculat között?
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
„Ha lesz időm rá, kitalálom” – hangzik sokszor az örökzöld mondat. Sokszor a konkurencia termékújítása vagy a vevők visszajelzése, újdonságigénye késztet és sürget arra, hogy változtassunk a termékkínálaton. De a fárasztó, strapás időszakokban az embernek se ideje, se energiája ezzel foglalkozni. Pedig néha az is elegendő a sikerhez, ha egy régi terméket újjáélesztünk, csomagba kínáljuk. A nyár erre is jó alkalmat biztosít.

És amire még egész évben nem jutott idő…

Ha sokáig halogatunk bizonyos dolgokat, akkor egy idő után elveszítjük a motivációt azon a területen. Igyekezzünk záros határidőn belül megvalósítani a kitűzött célokat. Ha az év első felében lemaradást tapasztalunk, akkor érdemes nagy levegőt venni, és a nyári hónapokban behozni a lemaradást. Például irodafestés, eszközbeszerzés, statisztikák készítése és elemzése, beszélgetés a dolgozókkal, kapcsolatépítés, raktárkészlet újragondolása stb.

Ha a fenti, pontokba szedett marketingfeladatokból legalább kettőt sikerül megvalósítani, már hasznosabban és hatékonyabban telt a nyár, mint valaha, és garantáltan nagyobb lendülettel indul az ősz.

Szilágyi Tímea

www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo