Tóth Katalin szerint Magyarország világviszonylatban is elismert bornemzet. Hozzátette, az uniós támogatáspolitika következményeként lezajlott tömeges ültetvénykivágás és a marketingben jelentkező hiányosságok ellenére a magyar szőlészet és borászat sikeres.Hangsúlyozta, kis ország lévén kisméretű borvidékekkel, a jövő a minőségi, nagy hozzáadott értéket hordozó termékek előállításában és a már befutott márkák minél szélesebb körű megismertetésében van. Tóth Katalin emlékeztetett arra, hogy a magyarországi szőlő- és bortermelők 2014-től évente mintegy 29 millió eurós uniós támogatást kapnak, amely magában foglalja a szerkezetátalakítás, a promóció, a melléktermék-lepárlás támogatását és a beruházási forrásokat is.
Leszögezte, a vidékfejlesztési kormányzat számára kiemelten fontos a magyar gazdaság egyik sikerágazataként aposztrofálható szőlő- és borgazdálkodás, valamint, a magas színvonalú borászati oktatás és szakképzés. Példaként említette, a vidékfejlesztési tárca a közeljövőben átveszi a mezőgazdasági képzést végző intézmények fenntartói jogait.
A kormányzati szakmai munka fontos állomásaként beszélt az ún. bortörvény tavalyi módosításáról is. Ennek célja a helyi sajátosságok fokozottabb figyelembevétele mellett az egyszerűsítés, az eredetvédelmi szabályozás új alapokra helyezése, illetve a nem művelt ültetvények problémájának rendezésén keresztül a termőterület megóvása. Aláhúzta, a minisztérium az elkövetkező időszakban további kormányzati intézkedésekkel és jogalkotási eszközökkel segíti az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázását.
Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni – derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, PR-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.