Linkek nélkül semmi esélyünk a Google-ban

Ha nincsenek a weboldalunkra mutató linkek, szinte lehetetlen előnyös helyezést elérni a Google-ban, derült ki egy friss felmérésből. Magyarországon egy népszerű kulcsszó esetén száz külső linkre van szüksége egy weboldalnak, hogy a Google találati lista élére kerüljön - közölte a kulcsszo.hu.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Dr. Matthew Peters, a seattle-i Moz nevű keresőoptimalizáló cég vezető szakembere egy  15 ezer kulcsszón elvégzett kutatás alapján kijelentette, hogy szinte esélytelen előnyös helyezést elérni a Google-ben weboldalunkra mutató linkek nélkül – közölte a kulcsszo.hu.

A találati listák első 50 helyén szereplő weboldalak 99,2 százaléka, vagyis messze túlnyomó része rendelkezik külső linkekkel. Bebizonyosodott az is, hogy bizonyos kulcsszavak esetén, amelyekre különösen nagy verseny jellemző, bejövő linkek nélkül nem lehet  az első oldalra kerülni – olvasható a MOZ felmérésében.

Az aloldalak esetében 77,8 százalékuknak volt külső linkje, csak 22,2 százalékuk volt képes megállni a helyét a találati listán bejövő linkek nélkül.  A Moz.com adataiból még egy nagyon jelentős tényre derült fény, arra, hogy a linkek nagyobb száma egybeesik a magasabb helyezés elérésével. Tehát minél több külső linkje van az oldalnak, annál nagyobb valószínűséggel ér el előkelő helyezést a keresőben.

Linkek nélkül a magyar weboldalaknak sincs esélyük!

Ezzel kapcsolatban a kulcsszo.hu végzett egy felmérést azt vizsgálva, hogy mennyi esélye van egy weboldalnak linkek nélkül bekerülni a Google első oldalára.  Az 5 legnagyobb versenyt jelentő kulcsszó esetén átlagosan 100 olyan más weboldal linkjére van szüksége ahhoz egy weboldalnak, pl: a duguláselhárítás kulcsszó esetében, hogy a találati lista első oldalára kerüljön.

A hitel, biztosítás, szállás és ingatlan értékesítéssel foglalkozó weboldalaknál ez a szám az előző 5-10 szerese is lehet.  Az aloldalak link eloszlása azt mutatja meg, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a belső témakörök erősítésére, mivel a Google-ból jövő látogatói forgalom nagy része ezekről származik.

Már a SEO sem csodafegyver?
A közösségi oldalak térhódításával és a fogyasztói szokások megváltozásával bizony már a keresőoptimalizálás sem az a csodafegyver, ami valaha volt. Már sok esetben ugyanis nem az a nyerő, aki a lista tetején trónol.
További 5 népszerű témakör vizsgálata azt erősíti, hogy közepes versenyben is már jelentős szerepe van a linkeknek ahhoz, hogy megfelelő látogatottságra tegyünk szert a Google keresőből.  Magyarországon egyenlőre az a helyzet jellemző, hogy a kisebb versenyt jelentő kulcsszavak esetében elegendő a minőségi tartalom közlése, néhány minőségi linkkel karöltve a jó találati eredményhez.

A közepes és erős versenyben viszont az amerikai példához hasonlóan, megfelelő számú és minőségű link nélkül lehetetlen a Google találati listáján első oldalon szerepelni.

Google szakértő a linképítésről

A Google kommunikációjából ezzel szemben úgy tűnhet, nem érdemes linképítéssel foglalkozni, sőt, John Mueller, a Google szakértője azt állítja, a linképítés általában több kárt, mint hasznot hajt az adott weboldalnak. Ez azonban a dolognak csak az egyik oldala, hiszen azt ő sem tagadja, hogy az algoritmusok egyik alkotó eleme a Google-nél a linkek vizsgálata. (Arról nem is beszélve, hogy az újabb és újabb algoritmusok miatt folyamatosan fejleszteniük kell a cégeknek.)

A Google helyezésekkel kapcsolatos Moz-kutatás eredményei önmagukért beszélnek; linképítés nélkül a tartalom önmagában kevés eséllyel eredményezhet jó helyezést.

Mobil vagy halál
Világszerte gyorsan nő a mobileszközökön megtekinthető tartalmak iránti igény, így csak azok a médiavállalatok lehetnek sikeresek, amelyek képesek az ezekre optimalizált tartalmakat előállítani, illetve a megcélzott fogyasztókat elérő reklámmegoldásokat kínálni a potenciális hirdetőknek,
Milyen a jó link?

Cyrus Shephard figyelmeztet minden weboldal tulajdonost, hogy nem mindegy, milyen link mutat a weboldalára. A Google több linket is elértéktelenített a Pingvin algoritmussal, illetve a link katalógusok de-indexálásaival, ennek következtében fókuszba kerültek a minőségi linkek.

A Pingvin 2012. április 24-én csapott le, megbüntetve az értéktelen, irreleváns, manipulatív linkeket. Mueller állítása szerint az a jó link, amire nem számítunk előre, és ez értékes tartalmakat feltételez, melyek megoszthatóak a közösségi médiában is.

A Google háromféleképpen reagál a linkekre:

1. Számításba veszi a rangsorolásnál

2. Nem veszi figyelembe a rangsorolásnál

3. Megbünteti a weboldalt, ha úgy értékeli, hogy a link manipulált.

A Google és a Moz-szakemberei is egyöntetűen állítják, hogy a hagyományos módszerek már nem versenyképesek. Szükség van változásokra, éppen ezért a 2015-ös év vízválasztó lehet a régi és idejétmúlt, illetve az új, modern, minőségi tartalomra épülő link fejlesztés között.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo