Dr. Matthew Peters, a seattle-i Moz nevű keresőoptimalizáló cég vezető szakembere egy 15 ezer kulcsszón elvégzett kutatás alapján kijelentette, hogy szinte esélytelen előnyös helyezést elérni a Google-ben weboldalunkra mutató linkek nélkül – közölte a kulcsszo.hu.
A találati listák első 50 helyén szereplő weboldalak 99,2 százaléka, vagyis messze túlnyomó része rendelkezik külső linkekkel. Bebizonyosodott az is, hogy bizonyos kulcsszavak esetén, amelyekre különösen nagy verseny jellemző, bejövő linkek nélkül nem lehet az első oldalra kerülni – olvasható a MOZ felmérésében.
Az aloldalak esetében 77,8 százalékuknak volt külső linkje, csak 22,2 százalékuk volt képes megállni a helyét a találati listán bejövő linkek nélkül. A Moz.com adataiból még egy nagyon jelentős tényre derült fény, arra, hogy a linkek nagyobb száma egybeesik a magasabb helyezés elérésével. Tehát minél több külső linkje van az oldalnak, annál nagyobb valószínűséggel ér el előkelő helyezést a keresőben.
Linkek nélkül a magyar weboldalaknak sincs esélyük!
Ezzel kapcsolatban a kulcsszo.hu végzett egy felmérést azt vizsgálva, hogy mennyi esélye van egy weboldalnak linkek nélkül bekerülni a Google első oldalára. Az 5 legnagyobb versenyt jelentő kulcsszó esetén átlagosan 100 olyan más weboldal linkjére van szüksége ahhoz egy weboldalnak, pl: a duguláselhárítás kulcsszó esetében, hogy a találati lista első oldalára kerüljön.
A hitel, biztosítás, szállás és ingatlan értékesítéssel foglalkozó weboldalaknál ez a szám az előző 5-10 szerese is lehet. Az aloldalak link eloszlása azt mutatja meg, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a belső témakörök erősítésére, mivel a Google-ból jövő látogatói forgalom nagy része ezekről származik.
A közepes és erős versenyben viszont az amerikai példához hasonlóan, megfelelő számú és minőségű link nélkül lehetetlen a Google találati listáján első oldalon szerepelni.
Google szakértő a linképítésről
A Google kommunikációjából ezzel szemben úgy tűnhet, nem érdemes linképítéssel foglalkozni, sőt, John Mueller, a Google szakértője azt állítja, a linképítés általában több kárt, mint hasznot hajt az adott weboldalnak. Ez azonban a dolognak csak az egyik oldala, hiszen azt ő sem tagadja, hogy az algoritmusok egyik alkotó eleme a Google-nél a linkek vizsgálata. (Arról nem is beszélve, hogy az újabb és újabb algoritmusok miatt folyamatosan fejleszteniük kell a cégeknek.)
A Google helyezésekkel kapcsolatos Moz-kutatás eredményei önmagukért beszélnek; linképítés nélkül a tartalom önmagában kevés eséllyel eredményezhet jó helyezést.
Cyrus Shephard figyelmeztet minden weboldal tulajdonost, hogy nem mindegy, milyen link mutat a weboldalára. A Google több linket is elértéktelenített a Pingvin algoritmussal, illetve a link katalógusok de-indexálásaival, ennek következtében fókuszba kerültek a minőségi linkek.
A Pingvin 2012. április 24-én csapott le, megbüntetve az értéktelen, irreleváns, manipulatív linkeket. Mueller állítása szerint az a jó link, amire nem számítunk előre, és ez értékes tartalmakat feltételez, melyek megoszthatóak a közösségi médiában is.
A Google háromféleképpen reagál a linkekre:
1. Számításba veszi a rangsorolásnál
2. Nem veszi figyelembe a rangsorolásnál
3. Megbünteti a weboldalt, ha úgy értékeli, hogy a link manipulált.
A Google és a Moz-szakemberei is egyöntetűen állítják, hogy a hagyományos módszerek már nem versenyképesek. Szükség van változásokra, éppen ezért a 2015-ös év vízválasztó lehet a régi és idejétmúlt, illetve az új, modern, minőségi tartalomra épülő link fejlesztés között.