Lehet szerződni az útdíjra

Tegnap délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Mostantól tehát szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák: melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd az elektronikus útdíjat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mivel a fizetéshez szükséges beépített eszköz működőképességéért a felhasználó felel, súlyos százezer forintos bírságokat spórolhatnak meg a fuvarozók egy valóban minőségi rendszer használatával – hívja fel a figyelmet az elsők között csatlakozó

bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország szakértője. Fokozottan érdemes figyelni a garanciális feltételekre és az igénybe vehető kiegészítő funkciókra.

Feltétel az alkalmassági vizsga

Egyre nagyobb a verseny a GPS-alapú járműkövetéssel foglalkozó vállalatok piacán, azonban közel sem mindegy, hogy a fuvarozók melyik bevallási közreműködőnél és milyen szempontok alapján választják ki a számukra legelőnyösebb megoldást. Ahhoz ugyanis, hogy a július 1-én induló e-útdíj rendszerhez egy műholdas járműkövetéssel foglalkozó cég csatlakozhasson, a szerződéskötés mellett szigorú alkalmassági átvilágításon kell megfelelnie.

Ezen az auditorok a szolgáltatások minőségén túl a háttértámogatást biztosító infrastrukturális alkalmasságokat is vizsgálják. Ezért nagyon fontos, hogy a szerződéskötések előtt a fuvarozók meggyőződjenek arról, hogy a szerződött partner rendelkezik-e már ilyen minősítéssel, illetve, hogy várhatóan mikorra lesz annak birtokában.

Nem terveztek a cégek az útdíjjal, pedig emelni fogja az árakat
A cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet – többek között ez is kiderült a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.
Feltételek, amit érdemes szem előtt tartani

A fedélzeti egység kiválasztásánál érdemes elsősorban a minőséget szem előtt tartani, hiszen az ilyen érzékeny elektronikai berendezések esetében ez hamar kifizetődik. Fontos tudni, hogy a berendezés működőképes állapotának biztosítása a fuvarozó felelőssége: ha elromlott készülékkel fizetős útszakaszra hajt, akkor az ebből eredő - gyakran több százezer forintos - büntetés kifizetése minden esetben az ő feladata.

Fokozottan érdemes továbbá figyelni a garanciális feltételekre, így elkerülhetőek a szervizelési problémák, és érdemes tisztázni az igénybe vehető kiegészítő funkciókat is, mint például az automatikus tengelyszám állítás, és a díjfizetés kontroll funkció. De az sem elhanyagolandó, hogy sok esetben egyedi telematikai szolgáltatások is társulhatnak egy ilyen eszközhöz, mellyel még nagyobb költséghatékonyságot érhetnek el a fuvarozók. A WebEye Magyarország Kft. például az eTachograph rendszerével valós időben tud információt adni a sofőrnek a hátralévő napi, heti, vagy akár 28 napi vezetési idejéről.

Kevés járműben van GPS
Jelenleg mintegy 15 ezer olyan 3,5 tonnánál nagyobb súlyú jármű közlekedik Magyarország útjain, ami WebEye egységgel van ellátva és összesen 30-40 ezer közé tehető azon járművek száma, amelyek hazai telematikai szolgáltatók által vannak felszerelve. További 200 ezer jármű azonban egyelőre nem rendelkezik semmilyen GPS-alapú járműkövetéssel, így elsősorban számukra fontos, hogy mielőbb felkeressenek egy bevallási közreműködőt és időben felkészüljenek a július 1-jén induló e-útdíj fizetésre – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
Torlódások várhatók a szolgáltatóknál

Az e-útdíj bevezetéséig nagy torlódások várhatók a telematikai szolgáltatóknál, hiszen dömpingszerű beszerzésre kell készülniük a fuvarozók részéről. Bár a raktárkészlet függvényében az ügyfeleket akár azonnal is ki tudják szolgálni, jelentős roham esetén hetekig is elhúzódhat majd egy-egy egység beszerzése. Ezért különösen fontos, hogy az érintett vállalkozások minél korábban megkezdjék a járműflotta felszerelését a szükséges fedélzeti egységekkel.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo