Lehet szerződni az útdíjra

Tegnap délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Mostantól tehát szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák: melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd az elektronikus útdíjat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Mivel a fizetéshez szükséges beépített eszköz működőképességéért a felhasználó felel, súlyos százezer forintos bírságokat spórolhatnak meg a fuvarozók egy valóban minőségi rendszer használatával – hívja fel a figyelmet az elsők között csatlakozó

bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország szakértője. Fokozottan érdemes figyelni a garanciális feltételekre és az igénybe vehető kiegészítő funkciókra.

Feltétel az alkalmassági vizsga

Egyre nagyobb a verseny a GPS-alapú járműkövetéssel foglalkozó vállalatok piacán, azonban közel sem mindegy, hogy a fuvarozók melyik bevallási közreműködőnél és milyen szempontok alapján választják ki a számukra legelőnyösebb megoldást. Ahhoz ugyanis, hogy a július 1-én induló e-útdíj rendszerhez egy műholdas járműkövetéssel foglalkozó cég csatlakozhasson, a szerződéskötés mellett szigorú alkalmassági átvilágításon kell megfelelnie.

Ezen az auditorok a szolgáltatások minőségén túl a háttértámogatást biztosító infrastrukturális alkalmasságokat is vizsgálják. Ezért nagyon fontos, hogy a szerződéskötések előtt a fuvarozók meggyőződjenek arról, hogy a szerződött partner rendelkezik-e már ilyen minősítéssel, illetve, hogy várhatóan mikorra lesz annak birtokában.

Nem terveztek a cégek az útdíjjal, pedig emelni fogja az árakat
A cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet – többek között ez is kiderült a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.
Feltételek, amit érdemes szem előtt tartani

A fedélzeti egység kiválasztásánál érdemes elsősorban a minőséget szem előtt tartani, hiszen az ilyen érzékeny elektronikai berendezések esetében ez hamar kifizetődik. Fontos tudni, hogy a berendezés működőképes állapotának biztosítása a fuvarozó felelőssége: ha elromlott készülékkel fizetős útszakaszra hajt, akkor az ebből eredő - gyakran több százezer forintos - büntetés kifizetése minden esetben az ő feladata.

Fokozottan érdemes továbbá figyelni a garanciális feltételekre, így elkerülhetőek a szervizelési problémák, és érdemes tisztázni az igénybe vehető kiegészítő funkciókat is, mint például az automatikus tengelyszám állítás, és a díjfizetés kontroll funkció. De az sem elhanyagolandó, hogy sok esetben egyedi telematikai szolgáltatások is társulhatnak egy ilyen eszközhöz, mellyel még nagyobb költséghatékonyságot érhetnek el a fuvarozók. A WebEye Magyarország Kft. például az eTachograph rendszerével valós időben tud információt adni a sofőrnek a hátralévő napi, heti, vagy akár 28 napi vezetési idejéről.

Kevés járműben van GPS
Jelenleg mintegy 15 ezer olyan 3,5 tonnánál nagyobb súlyú jármű közlekedik Magyarország útjain, ami WebEye egységgel van ellátva és összesen 30-40 ezer közé tehető azon járművek száma, amelyek hazai telematikai szolgáltatók által vannak felszerelve. További 200 ezer jármű azonban egyelőre nem rendelkezik semmilyen GPS-alapú járműkövetéssel, így elsősorban számukra fontos, hogy mielőbb felkeressenek egy bevallási közreműködőt és időben felkészüljenek a július 1-jén induló e-útdíj fizetésre – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
Torlódások várhatók a szolgáltatóknál

Az e-útdíj bevezetéséig nagy torlódások várhatók a telematikai szolgáltatóknál, hiszen dömpingszerű beszerzésre kell készülniük a fuvarozók részéről. Bár a raktárkészlet függvényében az ügyfeleket akár azonnal is ki tudják szolgálni, jelentős roham esetén hetekig is elhúzódhat majd egy-egy egység beszerzése. Ezért különösen fontos, hogy az érintett vállalkozások minél korábban megkezdjék a járműflotta felszerelését a szükséges fedélzeti egységekkel.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo