A kormány szerdán első olvasatban tárgyalta a reklámadóról szóló törvénymódosító javaslatot. A Népszabadság információi szerint a kabinet azt szeretné, ha a parlament minél hamarabb, még áprilisban módosítaná a jogszabályt. a reklámadónak valószínűleg két kulcsa lesz. A kisebb médiavállalkozások és sportegyesületek támogatása érdekében megtarthatják a nullás kulcsot. Eddig is volt ilyen, az 500 millió forintnál kisebb hirdetési bevétellel rendelkező cégeknek nem kellett adót fizetniük. Ha nem lenne nullás kulcs, akkor lényegében minden sport- és kulturális esemény szervezőjének utalnia kellene az államkasszába, mert szinte mindannyian tesznek közzé reklámot.
Továbbra sem rögzítette a kormány, hogy mennyi lesz a reklámadó egységes kulcsa. Információink szerint valószínűleg 5-6 százalék között rögzíthetik. Egy másik kormányzati forrás szerint a kabinet a vártnál magasabb kulcsról is dönthet, mert minimum 6,6 milliárd forint költségvetési bevételt akar elérni, de ezt a meglepetésszerűen magas adókulcsot már a Fidesz-frakcióval szavaztatnák be a törvénybe. A kormánypárti politikusok korábban 5 százalék körüli, vagy ennél is alacsonyabb kulcsot emlegettek.
Az Európai Bizottság a múlt héten hatályon kívül helyezte a reklámtörvényt, amíg le nem zárja az adóval kapcsolatos vizsgálatát. A bizottságot különösen az aggasztja, hogy a nulla százaléktól 50 százalékig terjedő progresszív rendszer tisztességtelen versenyelőnyt biztosíthat egyes vállalkozásoknak.