A reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvényben foglalt rendelkezések alapján, a bevallási kötelezettség teljesítésére történő felkészülés érdekében, kizárólag tájékoztatás céljából a NAV megjelentette a "Bevallás a 2014. évi reklámadó előlegéről, az adóalap-kiegészítéséről, a 2014. évi reklámadóról, reklám-közzététel megrendelőt terhelő havi kötelezettségéről, valamint a 2015. évi reklámadó adóelőlegéről" megnevezésű, 1494 jelű bevallás képének és kitöltési útmutatójának .pdf formátumú tervezetét.
Az újonnan kialakított bevallás csak az internetes kitöltő-ellenőrző program publikálását követően - a jogszabály hatályba lépésének napjától -, 2014. augusztus 15-től nyújtható be az állami adóhatósághoz.
A tervezet és a kitöltési útmutató itt letölthető.
Viszonylag kevés ember problémája lesz a reklámadó – sok gondot csak azoknak a cégeknek jelent majd, amelyek marketing vagy reklám értékesítési tevékenysége eléri az adóalapot képező 500 millió forintos éves határt. Ez alatt adófizetési kötelezettség nincs, és nullás bevallást sem kell beadni az adóhatóságnak - hangsúlyozta Vadász Iván, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének alelnöke.
A Piac & Profit kérdésére válaszolva a szakember elmondta, külön nyilvántartás vezetésére sincs szükség az ő értelmezése szerint. Az Art. szerint olyan nyilvántartást kell vezetnie a cégeknek, amiből az adóalap nyomon követhető. Amennyiben viszont egy vállalkozás számviteli politikájában rögzíti, az elszámolás módját, illetve minden szerződésében/számláján megjeleníti a reklámadóval kapcsolatos nyilatkozatot, akkor mindebből az adóalap elvileg már nyomon követhető.
Tehát amire minden cégnek ügyelnie kell, az a reklámot közzétevőtől beszerzett nyilatkozatok megléte. Így véleménye szerint leginkább nyilatkozat háborúra kell számítania a kisebb cégeknek. A további részleteket és pontos teendőket a reklámadóval kapcsolatban itt találja.