Tele vannak a könyvespolcok és az internet a vállalkozóknak szóló tanácsokkal, hogyan lehetnek sikeresek, hogyan hozhatják ki a maximumot a folytonos rohanásban és időszűkében. A vállalkozói képességeket lehet és kell is fejleszteni, van azonban egyetlen alap tulajdonság, amelyet minden sikeres üzletember kivétel nélkül betartott és amely nélkül a legjobbak is megbuktak.
Természetesen a pontosságról beszélünk - a szokásról, hogy mindig ott legyünk, ahová ígértük magunkat és akkor, amikor ígértük. Kivétel nélkül, mindig, minden esetben. Dan Kennedy coach és tanácsadó össze is foglalta néhány gondolatban, miért is fontosabb tulajdonság a pontosság minden másnál.
Először is, a pontosság révén az üzletember jogot formál - elvárhatja - hogy az ő időbeosztását is maximálisan tartsák tiszteletben az üzletfelek. Nehéz megkövetelni a tiszteletet, ha mi magunk nem fordítunk figyelmet mások idejére. A pontos ember viszont morális előnybe kerül a munkatársaival, beosztottjaival, ügyfeleivel szemben.
Másfelől Kennedy szerint egy ember, aki képtelen megbeszélt időre odaérni, nem képes határidőket, menetrendeket megtartani, az más területen sem lesz megbízható. Igenis van kapcsolat a mások ideje, valamint a mások tulajdonjoga, véleménye, joga, szerződése iránti tisztelet között. Egy ember nagyon sokat elárul magáról azzal, hogyan is áll hozzá a pontossághoz. Akár hüvelykujjszabályként is alkalmazhatjuk a pontosság iránti igényt, ha azon vagyunk, hogy eldöntsük, megfelelő üzleti partnert találtunk-e magunk számára vagy sem.
Ha valaki késik egy megbeszélésről, arra mindössze két nyomós oka lehet. Egy: halott; kettő: nem akar igazából elmenni. Így vagy úgy, de felesleges is üzletelni vele. Ha egy csomó felesleges idő- és energiapocsékolást meg szeretne magának spórolni, legyen mindig pontos és várja ezt el másoktól is.
- Ha idejében szólunk, a partnerünknek lehetősége lesz hatékonyan kihasználni – nem csak elütni – a késésünk okozta időt: elintézhet egy-két telefont, e-mailt, egy rövid megbeszélést, ezért értékelni fogja a figyelmességünket.
- Mondjunk igazat arra vonatkozóan, várhatóan mikor érkezünk. Az „öt perc múlva ott vagyok” – majd 20 percet késni – nem jó politika. Egy késéssel így kétszer kockáztatjuk a szavahihetőségünket és a hitelességünket.
- A késésünket sose fogjuk külső tényezőre, hacsak nem igaz. (A forgalmi dugó csak akkor akadályoz, ha idejében elindultunk.)
- Miután megérkeztünk, röviden kérjünk ismét elnézést, de ne magyarázkodjunk.