Így húzhat hasznot az olimpiából

Ez a nyár a sportőrületről szól Magyarországon, épp csak véget ért a futball bajnokság és máris kezdhettünk drukkolni a magyar olimpikonokért. Az országot-világot lázban tartó sportesemények idején vagy hátradőlünk, és azt mondjuk, ez számunkra úgyis „uborkaszezon”, vagy felülünk a hullámra és kihasználjuk a rajongói lelkesedést, hogy felpörgessük kicsit a nyári üzletet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Tudomásul kell vennünk, hogy ilyenkor az ügyfeleink jelentős része fél füllel még akkor is az olimpiára koncentrál, ha épp a munkahelyén ül. A statisztikák szerint az online keresések is jelentősen megugranak ebben a témában. Mit tehetünk? Figyeljünk rá, hogy a keresőmarketingünk reagáljon a most épp középpontban levő fogalmakra! Változtassunk például a webáruházunk szövegezésén, hogy olyan kifejezések kerüljenek elő, amelyekre most – akár más okból – sokan keresnek.

Amerikában például volt olyan webáruház, amely sikerrel épített a hihetetlenül népszerű futó, Usain Bolt rajongóira, kihasználva, hogy a sportoló neve egyébként „csavart” jelent. Rengeteg kattintást hozott számukra a „gold medal bolts” kifejezés, ami egyaránt utalhat az általuk forgalmazott, bizonyos színű csavarokra, vagy a sportoló mindenki által várt sikerére.

Kép: PP

Hogy ez kissé átverés szagúnak tűnik? Kereshetünk direktebb kapcsolatot is az üzletünk és az olimpia között. A legjobb persze az, ha valamelyik sportoló tényleg a mi termékünket használja, de már arra is lehet építeni, ha például abból a városból származik valamelyik esélyes, ahol az üzletünk is működik.  Mutassuk meg minél jobban ezt a kapcsolatot! Ha tehetjük, kérjünk ajánlást az olimpikontól – bár ennek vannak jogi határai – vagy legalább jelenítsük meg az oldalon a közösséget.

Tetoválásmarketing
Szigorú szabályok kötik az olimpiai jelképek felhasználását, amelyek alól nem kivétel a sportolók testén viselt tetoválás sem. Josef Craig paraúszó az Európa-bajnokság döntőjében nem állhatott rajthoz, mivel a szervezők szerint a mellkasán lévő, brit oroszlánt és olimpiai öt karikát ábrázoló tetoválással megsértette a reklámokra vonatkozó szabályt. A sportoló a következő versenynapokon már úgy indult, hogy leragasztotta tetoválásait.
Az eset kapcsán a jogok felett rendelkező Nemzetközi Olimpiai Biztosság elnöke úgy nyilatkozott, hogy „mindig örül, ha a sportolókon látja az öt karikát”, ami „nagyszerű kifejeződése az olimpiai játékok és értékek elismertségének”. Vagyis Rióban nem kell majd eltakarni például a teljes magyar pólóválogatotton díszelgő ötkarikás tetoválásokat. Másból viszont lehet gond: az amerikai futó, Nick Symmondsnak például majd 22 ezer dollárt fizet a T-Mobil, hogy a vállán elhelyezett ideiglenes tetoválással lépjen pályára.
Ha sajnos nem tért be hozzánk a verseny előbb minden nap Hosszú Katinka, akkor próbáljunk meg általánosabb kapcsolatot találni: mondjuk, adjunk 10% kedvezményt minden vásárlásból két órán keresztül az után, hogy egy magyar sportoló továbbjutott, vagy érmet szerzett.

Építhetünk az ilyenkor magasra csapó nemzeti büszkeségre is! Persze a magyar zászlók kiemelt szerepet kapnak az olimpia környéki promóciókban, de ennél tágabban is értelmezhetjük a lehetőséget: helyezzük előtérbe azokat a termékeket, amelyekből akár kiegészítőkkel összeállhat a nemzeti lobogó. Piros zenelejátszó fehér fülhallgatóval és zöld tokkal? Miért ne!

Nagyon fontos ugyanakkor, hogy figyeljünk rá, nehogy véletlenül védett logót, feliratot, védjegyet használjunk a kommunikációnkban! Az Olimpiai Játékok hivatalos anyagai ugyanis jogvédettek, azokat engedély nélkül felhasználni nem szabad. (Ld. keretes írásunkat) Ha mégis megtesszük, komoly jogi procedúrát húzhatunk a nyakunkba… (Még a hashtagekkel is jó vigyázni egy friss hír szerint.)

A megoldás a kreativitás, hogy úgy tudjunk az olimpiára utaló szavakat, színeket vagy formákat használni, hogy valójában nem a védett brand elemeire építünk. 2012-ben volt olyan cég, amely saját grafikusával készíttetett műalkotásokat a témához, mások sportban is használatos kifejezésekre építő szlogen mellett döntöttek, volt ,aki pedig „aranyérmekkel” jutalmazta a vásárlóit.

A nagy eseményekhez kapcsolódó kampányok csak akkor lesznek hatékonyak, ha követjük, hogy mi történik és reagálunk a friss hírekre. Vagyis, ha fel szeretnénk pörgetni az eladásokat az olimpiai lázat kihasználva, muszáj néznünk a mérkőzéseket és az üzeneteket, posztokat az épp aktuális történésekhez igazítanunk. Igazán friss és követendő magyar példa az egyik hamburgeres cégé, amely azután, hogy Kenderesi Tamás olimpiai bronzérmes úszó azt nyilatkozta a döntőt követően: „Fantasztikus volt, nagyon meglepett, hogy összejött egy érem. Az utolsó öt méter már nagyon csípett, azt hiszem, a szívem vitt be. Elfáradtam, rám férne pár sajtburesz." akciót hirdetett a Facebook oldalán. Amellett, hogy a sportolót is vendégül látják, ha hazaér, minden vásárló, aki bemondja a "Kenderesi Tamás buresz" kódot, egy napig ajándékot kap.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo