Az eredményes Adwords hirdetések nem képezik elengedhetetlen részét a boldog és kiegyensúlyozott életnek, de az biztos, hogy egy vállalkozás életére nézve igen jelentős hatása lehet, ha hatékonyan használja a Google Adwords hirdetéseket. „10 olyan »törvényt« mutatok be, amik betartásával jó eredményeket lehet elérni az Adwordsben. Persze ahogy a Biblia Tízparancsolata sem fedi le az élet minden egyes részterületét, úgy az én tízparancsolatom sem terjed ki minden finomságra, de iránymutatásként kitűnő” – írta blogján Gál Kristóf online marketing-szakértő.
1: Mérjük és szeressük a konverziókat!
A konverziókövetés ad értelmet az egész Adwords hirdetésnek, hiszen így válnak láthatóvá a tényleges eredmények (pl. eladások száma, ajánlatkérések száma, hírlevél-feliratkozók száma). Valójában egy elég egyszerű beállítás szükséges csak a mérés megkezdéséhez, de a hatása óriási.
2: Szegmentáltan hirdessünk!
Lehetőség szerint a különböző „témájú" kulcsszavakhoz érdemes különböző, jól passzoló hirdetéseket készíteni. Így aki „iphone szilikon tok"-ra keres, annak iPhone-hoz tartozó szilikontokokról szóljon a hirdetés, de aki „samsung szilikon tok"-ra, annak meg „samsungosról"!
3: Teszteljük a hirdetéseket!
Minden hirdetéscsoportba legalább 2 hirdetést érdemes készíteni, hiszen ekkor lesz lehetőség arra, hogy a különböző hirdetési „koncepciók" versenyezni tudjanak egymással, és így kiderüljön, hogy melyik a legjobb!
Mivel alapvető marketing- és pszichológiai különbségek vannak a keresőben és a display hálózaton történő hirdetések között, ezért rossz ötlet ezeket a hirdetéseket egy kampányban működtetni.
5: Tiszteljük a kizáró kulcsszavakat, és gyarapítsuk őket!
A kizáró kulcsszavaknak számos előnyük van, például növelik az átkattintási arányt (CTR), aminek következtében végül nőni fognak a minőségi pontszámok, csökkenhetnek a CPC-k (kattintási árak). Fontos a használatuk, és fontos rendszeresen keresni az új kizárási lehetőségeket.
6: Rendszeresen foglalkozzunk a keresési kifejezésekkel!
A keresési kifejezések mutatják meg, hogy milyen tényleges kifejezésekre keresnek az érdeklődők, ezért ez ad lehetőséget pl. kizáró kulcsszavak vagy éppen újabb „normál" kulcsszavak felkutatására.
A hirdetésbővítmények számos remek lehetőséget adnak a hirdetések felturbózására és így az eredmények javítására. Az ún. sitelink (webhelylink) bővítmények szinte minden esetben használhatóak, de a helybővítmény is egy gyakran használható, hasznos eszköz.
8: Vegyük hasznát az illesztési típusoknak!
Az illesztési típusokkal nagyon jól szabályozható, hogy pontosan mikor (= milyen keresésekkor) jelenjenek meg a hirdetések. Így könnyen kizárhatóak a haszontalan keresések, az értékesekre viszont biztosabban meg lehet jelentetni a hirdetéseket.
9: Mindig szenteljünk figyelmet a jelentéseknek!
Érdemes rendszeresen elemezni a különböző, „nem alap" jelentéseket is, mert ezek értékes információkat rejthetnek. Ilyen például a hét napjai vagy a nap órái alapján történő vizsgálat, de jó néhány más, „különleges" szempont szerint is meg lehet nézni az adatokat.
10: Soha ne küldjünk mindenkit a főoldalra!
Nagyon fontos a megfelelő landing oldalak használata, márpedig a honlap főoldala ritkán ideális landing oldal. Meg kell találni, vagy el kell készíteni az adott hirdetéscsoport számára megfelelő landing oldalt, ami jelentősen növelni tudja az eredményességet.