Az egyik sokak által ismert online hirdetési alapverzió lehet például egy banner hirdetés, ami mögött a legtöbb esetben a céges honlap főoldalára mutató link szokott lenni. A bannerek tömeges elterjedése, és a banner vakság felismerése óta, ez ma már nem tartozik a hatékony hirdetési formák közé.
Ennél klasszisokkal hatékonyabb verzió az egyre inkább elterjedt hirdetési forma például a Facebook vagy Google Adwords hirdetési lehetőség. Ebben az esetben adott egy online hirdetés, amire való kattintással eljuthatunk az adott ajánlati oldalra. A továbbiakban ez utóbbi változatot fogjuk bővebben elemezni.
2 dolog, amire egy eredményes online kampányhoz szükség van:
- Hirdetésre
- Érkező oldalra
Sok vállalkozó még abban a tévhitben él, hogy a hirdetéshez elegendő egy hirdetési felület, mint hajdanán a nyomtatott újságokban. Igen ám, de nem elég az érdeklődést felkelteni, azt utána kis is kell szolgálni. Megfelelő információval, rendelési lehetőséggel. Ezért ha online hirdetés kampányról van szó, akkor nem csak hirdetésről kell gondoskodni, hanem az érdeklődők fogadására szánt oldalról is. Ez az ún. landing page, vagy érkező oldal.
Szükséges plusz: az érkező oldal
Általános probléma, amikor egy online hirdetés a főoldalra irányítja az érdeklődőt. Ha már egy hirdetéssel felkeltettük az érdeklődést, akkor érdemes a továbbiakban ezt erősíteni, nem pedig egy általános oldalra küldeni. Sok megrendelés veszett így már kárba.
Először is szögezzük le, hogy varázseszköz nincs. De vannak olyan alkotó elemek, amik nagyban megnövelik az értékesítő oldal eredményességét.
- Címsor Figyelemfelkeltés, meghökkentés, rádöbbentés
- Alcím, bevezető Kíváncsiság gerjesztése, tovább olvasásra ösztönzés
- Tartalom Probléma felvetése, vevőközpontú bemutatása
- Képek, vidók, infógrafikák A sok szöveg ma már nem menő, legyen lényegretörő. Mivel az eladáshoz sok infóra van szükség, ezért érdemes más úton: kép, infógrafika, videó formájában átadni a szükséges infót.
- Ajánlat, mint megoldás bemutatása A megoldás hogyan segíti a vevő életét, milyen pozitív hatásokra számíthat
- Bizalomépítés, hitelesség erősítése Vevővélemények, bizonyítékok, referenciák
- Kifogások kezelése Elébe menni a kifogásoknak és megcáfolni, kezelni azokat
- Aktivizálás, meggyőzés Pozitív: miket nyerhet Negatív: miről marad le, ha nem rendeli meg
- Megrendelés Nem bonyolult űrlap, megrendelő felület, visszaigazoló funkcióval.
Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu