Hogyan "vegyük meg" egy életre a vásárlóinkat?

A legjobb ügyfelek a visszatérő ügyfelek, rájuk lehet stabilan üzletet építeni, ráadásul szinte már közhely, hogy az új ügyfél mindig többe kerül. Tehát spórolhatunk, miközben jobb vevőt szerzünk. De hol kezdjük a megnyerésüket? Adunk néhány tanácsot.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Fotó: SXC

A vevők hűségét megnyerni nem olyan egyszerű feladat, mint gondolnánk. Meg kell találni a megfelelő vevőket, és finoman noszogatni őket a vásárlásra, majd a visszatérésre, a minél gyakrabban történő vásárlásra és ha végül még több vevőt hoznak magukkal, nyert ügyünk van. Egyszóval foglalkozzunk úgy a vevőinkkel, ahogy ők szeretnék, hogy foglalkozzunk velük. Hogy hogyan kezdjünk neki? Erre adunk négy tippet.

1) Ár. Nyilvánvalóan az ár az első és legkézenfekvőbb eszköz a vásárlók megnyerésére, hiszen a legtöbb vásárló felettébb árérzékeny. Ugyanakkor a kis- és középvállalkozások számára veszélyes is, hiszen a nagyobb versenytársak hangsúlyosabb engedményeket tudnak kiharcolni az ártárgyalásokon, így képesek lesznek rendszeresen alámenni a mi árainknak. Egy ilyen versenyhelyzet pedig hosszú távon életveszélyes lehet. De ez persze nem azt jelenti, hogy nem lehetünk versenyképesek az árainkkal. Igyekezzünk legalább egy termék árát mindig a konkurencia árai alatt tartani, ha pedig jó lehetőséget látunk rá, vásároljunk nagy tételben, hogy alacsonyabb áron adhassuk a termékeinket. Legalább egy ideig, amíg a vevők hozzászoknak, hogy mindig találnak valamit olcsón.

2) Személyre szabott szolgáltatások. Személyesen ismerni és foglalkozni az ügyfelek minden egyes kérdésével az egyik legjobb módszer a kisvállalatok számára a vevők megtartására. A vevő végül úgy fogja érezni, nincs értelme átmenni a konkurenciához, mert máshol nem kapja meg azt a törődést, amit nálunk. "Az ügyfél áll mindennek a középpontjában" - ez az ősrégi mondás a kisvállalkozások esetében fokozottan igaz, mivel kevesebb vevőnek kell minőségibb szolgáltatást nyújtaniuk, mint a nagyvállalatoknak. Empátiával és érdeklődéssel fordulni a vevő igényei felé, személyre szabott szolgáltatást nyújtani egyet jelent az elégedett (és visszatérő) vásárlóval.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a vevő minden kérését ingyen és azonnal teljesíteni kell - ebbe hosszabb távon bele is bukna az üzlet. Meg kell találni azt a határt, ahol a vevői elégedettség is megmarad és mi sem rokkanunk bele a munkába sem anyagilag sem fizikailag. De egészen apró figyelmességekkel is tehetünk az ügyért, mint ha személyesen vesszük fel a telefont, nem bízzuk automatára vagy üzenetrögzítőre; mindig ugyanaz az eladó foglalkozik ugyanazzal az ügyféllel, netalán még emlékszik is az ügyfél korábbi kéréseire.

Az ügyfelek hűségének 7 feltétele
Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!
3) Kommunikáció. Ha olyan üzletágban mozgunk, amiben hetekig-hónapokig nem tér vissza az ügyfél - mint amilyen a fodrász, a szabó vagy az autószerelő, nagyon jó benyomást kelt, ha emlékszünk a nevére. De a jó kommunikáció természetesen nem áll meg itt. A közösségi oldalak korában szinte már elvárás, hogy legyen a cégnek legalább saját Facebook oldala, ám sokan csak statikus információs felületnek használják, pedig annál sokkal több mindenre alkalmas. Hirdethetünk rajta akciókat, válaszolhatunk az ügyfelek leveleire, megoszthatjuk gondolatainkat, a munkánk érdekes részét az érdeklődőkkel, egyszóval valódi kommunikációt folytathatunk velük. Vegyük figyelembe azt is, hogy a Facebook csak egy, a rengeteg platform közül, amelyen jelen lehetünk, hiszen ott van még a Google+, a Tumblr, rövid üzenetekhez a Twitter, fotókhoz az Instagram. Keressük meg, mi az, ami a legjobban illik a saját és vevőkörünk profiljához és válasszunk aszerint kommunikációs formát.

4) Kitartás. A vevői hűséget megalapozni nem lehet egyik napról a másikra. Hosszú időn keresztül kell a megfelelő minőséget hozni termékben és szolgáltatásban egyaránt, míg kialakul a visszajáró vendégkör. Éppen ezért nem is szabad feladni néhány hét után, ha nem jelentkeznek a korábbi vevők vagy kevés az érdeklődés az oldalunkon. Persze a folyamatot meg lehet próbálni meggyorsítani, például egy egyszerű hűségprogrammal, a szolgáltatási kör ideiglenes bővítésével. A végső eredményt azonban így is, úgy is az idő hozza majd meg, de megéri kivárni, hiszen nincs annál nagyobb dicséret a munkánk iránt, mint ha ugyanazok az arcok tűnnek fel időről időre a boltunkban. Különösen, ha magukkal hozzák a barátaikat is.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo